خبرگزاری کار ایران

با رأی نمایندگان؛

نظارت الکترونیکی جایگزین حبس‌های تعزیری درجه یک تا درجه چهار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۵۷۳

با رأی نمایندگان از این پس نظارت‌های الکترونیکی جایگزین حبس‌های تعزیری درجه یک تا درجه چهار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱ دی) مجلس شورای اسلامی نمایندگان در بررسی طرح دو فوریتی تقلیل مجازات حبس تعزیری با ماده ۸ این طرح موافقت کردند.

از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر آنان با ۱۴۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع این ماده را تصویب کردند

در ماده (۸) آمده است: ماده(۶۲) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲/۲/۱ به‌شرح زیر اصلاح، تبصره آن با عنوان تبصره(۱) ابقاء و یک تبصره به‌عنوان تبصره(۲) به‌شرح زیر به آن الحاق می‌شود:

ماده۶۲ قانون مجازات اسلامی:

در حبس‌های تعزیری درجه یک تا درجه چهار پس‌از سپری شدن یک‌پنجم و در حبس‌های تعزیری درجه پنج تا درجه هفت به‌طور مطلق، دادگاه می‌تواند در صورت وجود شرایط مقرر در تعویق مراقبتی، تمام یا بخشی از حبس را با رضایت وی در محدوده مکانی مشخص تحت نظارت سامانه(سیستم‌)های الکترونیکی قرار دهد.

تبصره۲- قوه قضائیه می­تواند برای اجرای تدابیر نظارتی موضوع این ماده یا سایر مقرراتی که به ­موجب آن متهم یا محکوم تحت نظارت الکترونیکی قرار می­گیرد، با نظارت سازمان زندان­ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند. آیین­ نامه اجرای این تبصره توسط معاونت حقوقی قوه قضائیه با همکاری مرکز آمار و فناوری و سازمان زندان­ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تهیه می‌شود و به‌تصویب رئیس قوه قضائیه می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز