خبرگزاری کار ایران

عبدی در کنگره حزب همبستگی:

معیار انتخابات سالم آزادی در نامزد شدن برای انتخابات است

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۶۹۷

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: معیار انتخابات سالم حضور مردم نیست بلکه آزادی در نامزد شدن برای انتخابات است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباس عبدی در ششمین کنگره سراسری حزب همبستگی ایران گفت: چند روز گذشته آقای رحیم‌پور ازغدی در گفت‌وگویی گفته‌اند کسی به من گفت اگر جمهوری اسلامی را نخواهیم باید چه کنیم؟ به او گفتم اگر در ساختار جمهوری اسلامی هستید هزار راه وجود دارد. ما انقلاب کردیم شما هم انقلاب کنید؛ ما شهید دادیم شما هم شهید بدهید. این بدترین نوع دفاع از یک حاکمیت است. اصولا در نظامی که مشکلات ساختاری دارد؛ احتیاجی به خون دادن برای تغییر نیست؛ اتحاد رژیم جماهیر شوروی بدون درگیری خاصی فرو ریخت.

وی با اشاره به اینکه بنیاد انقلاب ما حضور اکثریت ملت بوده که می‌تواند به بقاء انقلاب هم کمک کند، گفت: اینکه می‌گویند شرایط کنونی نتیجه رای ماست را می‌پذیریم اما این را هم می‌پذیریم که اگر نامزد شما رای می‌آورد چه بلایی بر سر کشور می‌آمد؟

عبدی افزود: لزوما شورای نگهبان با نظارت استصوابی در واقع ۹۰ درصد مسئولیت را پذیرفته است. انتخابات در طول مدت زمان جواب می‌دهد.

وی با بیان اینکه معیار انتخابات سالم حضور مردم نیست بلکه آزادی در نامزد شدن برای انتخابات است، گفت: حضور مردم در انتخابات مانند خرید پراید از سوی عموم مردم است.

عبدی ادامه داد: اگر شما بخواهید خانه بخرید؛ مهم‌ترین عنصر یک واسطه معتبر است؛ واسطه‌گری یک رکن اساسی است که در سیاست این واسطه‌گر معتبر، حزب است. یک آدم عامی بی‌سواد در سیاست همان‌قدری ضرر می‌کند که بدون واسطه خرید خانه را انجام دهد.

این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بی‌طرفی عامل برگزاری انتخابات چه نهاد مجری و چه نهاد نظارتی مهم است. این سوال هم مطرح است که آیا با این هم انتخابات آزاد خواهد بود؟ پاسخ منفی است.

وی بیان داشت: زمانی که نتوانید در مورد سیاست خارجی و مسائل دیگر صحبت کنید؛ مردم بین چه گزاره‌هایی ترجیح دارند؟ اصلا رقابت بر سر چه چیزی است.

عبدی با بیان اینکه شواهد به ما نشان می‌دهد که برخی نمی‌خواهند انتخابات سالم برگزار شود، تصریح کرد: ترجیح بین بد و بدتر نخواهد توانست معتبر و ادامه‌دار باشد، آزادی برای تعیین موضوعات در سیاست‌گذاری بسیار مهم است‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز