خبرگزاری کار ایران

معاون دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان:

برقراری صلح در افغانستان باید مطالبه جهانی شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۳۳۴

معاون دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان گفت: همه مساعی خود را برای همکاری منطقه‌ای به منطور ایجاد صلح و امنیت در افغانستان به کار خواهیم گرفت.

به گزارش ایلنا، بابر شاه یعقوب اف معاون دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان در دومین کنفرانس گفت‌وگوی امنیت منطقه ای که امروز چهارشنبه با موضوع افغانستان در تهران برگزار شد اظهار داشت: کشورهای عضو این نشست مواضع مشترکی در مورد امنیت منطقه ای دارند و می شود از این فرصت برای کاهش چابشهای امنیتی موجود بهره گرفت.

وی ثبات در افغانستان را موجب افزایش امنیت در ،اسیای مرکزی،خاورمیانه اسیای دور عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: ازبکستان همه مساعی خود را برای همکاری منطقه‌ای به منطور ایجاد صلح و امنیت در افغانستان به کار خواهد گرفت. با مشارکت همه گروهها و مردم حمایت می کنیم. باید از توسعه تروریسم در افغانستان جلوگیری کنیم.

یعقوب اف توجه به توسعه افعانستان و احیا اقتصاد ضربه دیده این کشور را در ایجاد امنیت در این کشور ضرورتی عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری کشورهای منطقه در افغانستان برای ایجاد شغل می تواند اولین گام برای رونق اقتصادی در این کشور باشد

وی افراط گرایی بین‌المللی را خطری جدی برای صلح و ثبات جهانی عنوان کرد و افزود: برخی کشورها در مقابله با تروریسم قایل به استاندارد دو گانه هستند که این رویکرد خطری جدی در مقابله واقعی به تروریسم است.محکوم است.

لازم به ذکر است معاون دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان بعد از ظهر امروز با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون موصوعات دوجانبه با یکدیگر گفتگو کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز