خبرگزاری کار ایران

معاون مشاور امنیت ملی هند:

تروریسم تهدید مشترک کشورهای منطقه است

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۳۲۵

مقام امنیتی هند از انتخابات و مراجعه به آراء عمومی به عنوان راهکاری تعیین‌کننده برای جلب مشارکت مجموعه گروه‌های افغانستانی در فرآیند صلح یاد کرد.

به گزارش ایلنا، راجیندر کانا معاون مشاور امنیت ملی هند: سرمایه گذاری مشترک ایران و هند در توسعه بندر چابهار، فرصتی استثنایی برای توسعه اقتصادی افغانستان است.

وی که در دومین کنفرانس گفتگوی امنیت منطقه ای در تهران سخن می گفت اظهار داشت: مذاکرات صلح در افغانستان باید با محوریت دولت قانونی این کشور به پیش برود و کشورهای دیگر باید در این مسیر نقش تسهیل گر داشته باشند.

را جیندر از قاچاق مواد مخدر و تروریسم به عنوان تهدید مشترک همه کشورهای منطقه یاد کرد و افزود: غلبه بر تهدیدات امنیتی موجود بدون همکاری مشترک و ایفای نقش فعال همه کشورهای منطقه امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به حضور گسترده و نگران کننده گروههای نیابتی تروریستی در افغانستان خاطر نشان کرد: برای پیش برد فرایند صلح بایداز نقش آفرینی طرفهایی که هدفی بغیر ازثبات و امنیت در افغانستان دارند جلوگیری شود.

مقام امنیتی هند از انتخابات و مراجعه به اراء عمومی به عنوان راهکاری تعیین کننده برای جلب مشارکت مجموعه گروههای افغانستانی در فرآیند صلح یاد کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری اخیر در افغانستان رخداد مهمی بود که امیدواریم نتایج ان زودتر اعلام شود.

وی هرگونه مشارکت دولتهای خارجی در فرآیند صلح در افغانستان را نیازمند هماهنگی با دولت افعانستان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: برای حراست از امنیت در افغانستان باید تقویت نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در اولویت جامعه بین المللی قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز