خبرگزاری کار ایران

گزارش نشنال اینترست درباره پیشرفت ایران در زمینه ساخت کشتی‌های جنگی

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۸۸۰

نشنال اینترست در گزارشی به پیشرفت‌های ایران در زمینه ساخت کشتی‌های جنگی پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال اینترست، نیروی دریایی ایران بعد از آن که یک  شناوری سال ۲۰۱۸ با یک اسکله برخورد کرد، تصمیم گرفت یک ناوچه سبک جدید بسازد. این شناور از ویژگی‌هایی همچون موشک‌انداز‌های جدید برخوردار است.

این تصمیم نشان می‌دهد تهران به دنبال تقویت قابلیت‌های کشتی‌سازی خود است. 

تصاویر در دسترس در گوگل در سال ۲۰۱۸ بخش‌هایی از ناوچه جدید را در کارخانه کشتی‌سازی نشان می‌دادند. این شناور بین ماه‌های ژوئیه تا آگوست ۲۰۱۹ برای از سرگیری فعالیت خود در یکی از اسلکه‌های خزر آماده‌سازی شد.

ناوچه دماوند بخشی از ناوگان دریایی ایران در دریای خزر است. دماوند یکی از سه ناوچه کلاس موج در ناوگان دریایی ایران است. چهار ناوچه جدید در مرحله تولید قرار دارند. ایران همچنین دارای ناوچه‌ای با نام سهند است که نسخه بزرگتری از ناو‌های موج است. 

هفت ناوچه کلاس‌های الوند و موج، بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین کشتی‌های در دسترس در ناوگان دریایی ایران هستند.

این ناو‌ها دارای تجهیزاتی همچون رادار‌های پیشرفته و موشک‌های ضدکشتی و ضدهوایی کوتاه‌برد هستند. در هر صورت، موفقیت ایران در ساخت یک بدنه جدید برای ناوچه دماوند می‌تواند باعث شود که امید‌های این کشور برای تولید کشتی‌های جنگی بزرگتر و توانمندتر در آینده افزایش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز