خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در صحن علنی مطرح کرد؛

اجازه رهبری به دولت برای تخصیص ۲۰ درصد از سهم صندوق توسعه ملی به جای ۳۶ درصد از سهم فروش نفت

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۷۳۳

رئیس مجلس گفت: دولت از مقام معظم رهبری کسب اجازه کردند و رهبری اجازه دادند که به جای تخصیص ۳۶ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد از آن به صندوق توسعه ملی تخصیص یافته و ۱۶ درصد در اختیار دولت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عادل آذر امروز در صحن علنی مجلس در ارائه گزارشی از بودجه شرکت های دولتی برای سال آینده گفت: در سال آینده سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت به ۱۶ درصد افزایش می‌یابد، اما دولت به صورت درآمد خود به آن نگاه کرده و خود را مالک آن دانسته است که باید در این زمینه بازنگری شود.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در توضیح این موضوع گفت: در این زمینه دولت از مقام معظم رهبری کسب اجازه کردند و رهبری اجازه دادند که به جای تخصیص ۳۶ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد از آن به صندوق توسعه ملی تخصیص یافته و ۱۶ درصد در اختیار دولت قرار گیرد و این ایراد وارد نیست. از سوی دیگر درآمد حاصل از صادرات بنزین و فرآورده‌های نفتی باید در قالب درآمد عمومی کشور محسوب شود و نباید برای سازمان هدفمندسازی تخصیص یابد.

به گزارش ایلنا، در قانون برنامه ششم توسعه که از سال ۹۶ آغاز شد، سهم ثابت سالانه حداقل ۳۰ درصد برای صندوق توسعه ملی و افزایش سالانه ۲ درصد منابع آن از محل درآمدهای صادرات نفت خام و میعانات گازی مقرر شد اما با توجه به شرایط کشور طی چندسال گذشته سهم این صندوق از محل فروش منابع نفتی ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز