خبرگزاری کار ایران

ارسال پیشنهاد پوشش بیمه سلامت افراد خارجی مقیم در کشور به هیئت وزیران

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۶۳۸

سازمان برنامه و بودجه کشور «آیین نامه اجرایی جزء (۵) بند (ب) ماده (۷۰) قانون برنامه ششم توسعه کشور، موضوع پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم در کشور» را برای بررسی و تصویب در هیئت وزیران ارسال نموده است.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد جزء (۵) بند (ب) ماده (۷۰) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه اجرایی جزء و بند یادشده در حال بررسی در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت است. 

در صورت تصویب این آیین نامه، کلیه اتباع خارجی مقیم به استثنای آن دسته از اتباع خارجی که دارای بیمه پایه درمان از صندوقها و سازمانهای بیمه گر هستند، مشمول این آیین نامه می باشند.

هم‌چنین، وزارت کشور موظف است پس از تصویب و ابلاغ این آیین نامه، با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه نسبت به تدوین ساز و کار مناسب جهت اطلاع رسانی در راستای افزایش سطح آگاهی مشمولین پوشش بیمه و مزایای آن اقدام نماید. 

در صورت تصویب، مشمولین این آیین نامه موظف خواهند بود، هنگام دریافت یا تمدید مجوز اقامت، تأییدیه سازمان بیمه سلامت ایران برای بیمه اخذ و ارائه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز