خبرگزاری کار ایران

سفیر ژاپن در تهران:

روابط اقتصادی تهران و توکیو کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۴۷۶

سفیر ژاپن در تهران با بیان اینکه به علت شرایط دشواری که در منطقه وجود دارد، روابط اقتصادی تهران و توکیو مکفی نیست، تاکید کرد: شرکت‌های ژاپنی به آینده ایران امید دارند و همچنان در ایران حضور دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، «سایتو میتسوگو» بعداز ظهر امروز در نشست توسعه روابط تجاری ایران و ژاپن که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ماموریت من حفظ و توسعه روابط دو کشور است و حفظ و گسترش آن برای ژاپن از اهمیت بالایی برخودار است. امسال نودمین سالگرد برقراری روابط دو کشور است و برای اولین بار پس از ۴۱ سال، نخست‌وزیر ژاپن به تهران سفر کرد و با رئیس‌جمهور و رهبر ایران دیدار کرد.

وی ادامه داد: آقای آبه تلاش دارند در جهت پایداری و ثبات منطقه نقش داشته باشند. سفر آقای روحانی به ژاپن هم در این چارچوب انجام می‌شود که در حال برنامه‌ریزی است و گسترش روابط دو کشور در این سفر انتظار می‌رود.

این دیپلمات ژاپنی با بیان اینکه به علت شرایط دشواری که در منطقه وجود دارد، روابط اقتصادی دو کشور مکفی نیست، اظهار داشت: شرکت‌های ژاپنی به آینده ایران امید دارند و همچنان در ایران حضور دارند. پروژه‌هایی برای خدمت‌رسانی در زمینه‌هایی مانند محیط زیست، مراقبت‌های درمانی و پیشگیری از بلایا انجام داده است.

سایتو با اشاره به شرایط کنونی عرصه بین‌المللی تصریح کرد: فکر می‌کنم جاده هموار نیست ولی معقتدم قبل از هر مشکلی یک راه حل درست وجود دارد که مردم ایران و ژاپن آن را خواهند یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز