خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

روند بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیلاب‌های اخیر در حال پیشرفت است

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۴۱۲

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گزارش کمیسیون متبوعش درباره «خسارات و پیامدهای سیلاب‌های اخیر کشور» را قرائت کرد.

به گزارش ایلنا، علی ابراهیمی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص خسارات و پیامدهای سیلاب‌های اخیر کشور را قرائت کرد.

براساس این گزارش در کشور ما با اقلیم خشک و نیمه خشک و تجربه وقوع خشکسالی‌های طولانی در گستره زیادی از کشور عملاً اثبات شده که منافع سیل، بیشتر از هزینه‌های آن است؛ بنابراین باید رویکرد مدیریت منابع آب کشور بیشتر بر هدایت سیلاب متمرکز باشد تا کنترل آن، به این معنا که باید تلاش شود هزینه‌های وقوع سیل را به حداقل برسانیم و از منافع آن حداکثر بهره‌مندی به عمل آید.

در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی درباره خسارت و پیامدهای سیلاب‌های اخیر کشور ۶ نفر از نمایندگان به بیان نظرات خود پرداختند.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پس از قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی درباره خسارت و پیامدهای سیلاب‌های اخیر کشور  در تشریح میزان خسارت‌ها و اعتبارات تخصیص یافته پس از سیل سال جاری گفت: در این حوادث حدود ۷۶ نفر جان خود را از دست دادند، ۲۳۵ شهر و ۴ هزار و ۳۵ روستا درگیر شدند.

وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل سال جاری اعم از کمک بلاعوض، تسهیلات و تملک سرمایه‌ای حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: در بخش کمک‌های بلاعوض به ۸ هزار  و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۴ هزار و ۸۵۸ میلیارد از آن مصوب شد. همچنین در بخش تسهیلات بانکی ۸ هزار میلیارد تومان مصوب شد  و تملک سرمایه‌ای حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است که ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن مصوب و ۲ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان تخصیص یافت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به تعداد واحدهای آسیب دیده در بخش‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: ۱۶۳ هزار و ۲۷۰ واحد آسیب دیده است که ۸ هزار و۴۰۰ واحد شهری، ۵۸ هزار و ۲۶۶ واحد روستایی و ۹۶ هزار و ۵۵۱ واحد تعمیری شهری، روستایی  و تجاری را شامل می‌شود که روند بازسازی واحدهای آسیب دیده در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز