خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

واریز بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به حساب شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۷۰۹

مجلس با واریز بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به حساب شهرداری‌ها موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، ۲۴ آذر ) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با ماده (۱۲) این لایحه  موافقت کردند.

از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در صحن با ۱۴۹ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع با این ماده موافقت کردند.

در ماده (۱۲) این لایحه آمده است: معادل دوازده ‌‌در‌‌هزار ‌ارزش‌ گمرکی کالا‌‌‌های وارداتی که حقوق ورودی آنها وصول می‌شود، توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداری‌‌‌ها و دهیاری‌‌‌های کشور) واریز شده تا به نسبت ۱۳ درصد(۱۳%) کلان شهرها، ۳۵ درصد(۳۵%) دهیاری‌ها و۵۲ درصد(۵۲%) سایر شهرداری‌ها و بر اساس شاخصهای جمعیت و کمتر توسعه‌یافتگی، صرف کمک و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گردد. وزارت کشور مکلف است وصولی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد براساس سهم‌های تعیین‌شده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز نماید و هرگونه برداشت از حساب تمرکز وجوه به‌ جز پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ممنوع است.

همچنین نمایندگان با الحاق یک تبصره به این ماده با ۱۲۹ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این تبصره الحاقی آمده است: گزارش واریزی‌ها و نحوه توزیع منابع هر ۶ ماه یک بار به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز