خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی شورای عالی امنیت ملی به اظهارات برایان هوک

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۵۹۵

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت که اظهارات برایان هوک مبنی بر امضای توافق جدید دروغ و فرار به جلو است.

به گزارش ایلنا، کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در گفتگوی با شبکه الجزیره قطر در واکنش نسبت به اظهارات اخیر برایان هوک مسئول پرونده ایران در کاخ سفید که گفته قصد ما برای تحریم ایران جلوگیری از تهدید امنیت ملی امریکا بوده است گفت: امنیت ملی امریکا را رهبران نابخرد آن تهدید می‌کنند که با اتخاذ تصمیم های یکجانبه، غیر قانونی و تنش آفرین همه جهان را به هماوردی با خود وادار کرده اند.

وی افزود: فرار از اجرای تعهدات قانونی از سوی امریکا و استفاده ابزاری از تحریم و تروریسم اقتصادی که هدفی بغیر از فشار بر معیشت، سلامت و پیشرفت مردم ایران را دنبال نمی کند توجیهی ابلهانه برای جنایت علیه مردمی است که با همه بدعهدی ها پای تعهدات خود ایستادند.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: آمریکا با خروج از توافقی بین المللی که پشتوانه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را دارد عملا صلح و امنیت جهانی را به چالش کشید و نمی تواند با گرفتن ژست گفتگو و مذاکره از  پاسخگویی به افکار عمومی جهانی فرار کند.

خسروی درباره تبادل زندانیان نیز گفت: تبادل زندانیان که بدون هیچگونه مذاکره ای و بر اساس پیگیری رویکردی انسانی از سوی ایران انجام شد ابتدای هیچ مسیر جدیدی نیست بلکه پایانی است بر شرایط مشقت بار افرادبیگناهی که با راهزنی بین المللی از سوی آمریکا برای باج گیری به اسارت در آمده اند.

سخنگوی شورای عالی امنیت گفت: تحریم ‌های آمریکا جنگی فراگیر علیه مردم ایران است و اظهارات برایان هوک دروغی بیش نیست.

وی افزود: اظهارات هوک مبنی بر امکان امضای توافق جدید با ایران فرار به جلو است.

کیوان خسروی در ادامه گفت: اظهارات برایان هوک در رابطه با مذاکره تبلیغاتی است و هدف آن تحریف اذهان عمومی در رابطه با خروج واشنگتن از برجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز