خبرگزاری کار ایران

نوباوه در گفت‌وگو با ایلنا:

بسیاری از نمایندگان فقط وسط لحاف می‌خوابند و با همه رفیقند/ مجلس جای کتک خوردن است، نه شیخوخیت و پدرخواندگی

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۳۱۳

یک کنشگر سیاسی اصول‌گرا گفت: بسیاری از نمایندگان اسمشان حتی در سوال از یک وزیر هم نیست، فقط وسط لحاف می‌خوابند هم با این طرف رفیق هستند هم با آن طرف، این که وظیفه نمایندگی نیست. نماینده یعنی رفته‌ای به مجلس که کتک بخوری، مجلس جای شیخوخیت و پدر خواندگی نیست.

بیژن نوباوه کنشگر سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا در لیستی قرار خواهد گرفت، گفت: هیچ بحثی نشده و من هم اطلاع زیادی ندارم، قاعدتا با گرایش‌های موجود در لیست‌های بیشتر اصواگرا و انقلابی حضور پیدا کنم.

هنر این است که نشان دهیم که تفکراتمان باز است

وی ادامه داد: میزان انقلابی بودن و ضعف در نگاه انقلابی و منافع ملی است که ارزش افراد را نسبت به کشور تعیین می‌کند، امیدوارم این بار نگاه وسیع‌تری وجود داشته باشد و همه گروه‌ها نگاه عاقلانه‌تری داشته باشند؛ چراکه نگاه سیاسی که وجود داشته همین وضعیتی را ایجاد می‌کند که می‌بینیم و این نفع هیچ‌کسی نیست. اگر گروه‌ها منطقی نگاه کنند، فراتر از افراد خودشان را می‌بینند، به طوریکه ممکن است اصول‌گرایان افرادی را که در جناح مقابل لایق و کاردان هستند، در لیست خودشان قرار دهند. هنر این است که نشان بدهیم که تفکراتمان باز است، اگر این کار را کردیم موفقیت ما خیلی بهتر از قبل رقم خواهد خورد.

به دلیل ضعف در ساختار حزبی کشور، تصمیماتمان دقیقه نودی است

این سیاستمدار نزدیک به جبهه‌پایداری درباه چهار نگاهی که در جریان اصول‌گرا در انتخابات مجلس یازدهم وجود دارد (پایداری‌_ احمدی‌نژادی‌‌ها_ شورای وحدت حدادعادل _ نواصول‌گرایی قالیباف) و ائتلاف آنها گفت: همیشه به دلیل ضعف در ساختار حزبی کشور، تصمیماتمان دقیقه نودی است که این امر برای کشور خیلی بد است،‌ گروه‌ها همچنان در حال اعلام منویات‌شان هستند و هنوز به تصمیم مشخصی نرسیده‌اند، اما هر کدام از این گروه‌ها به شرطی موفق‌تر عمل می‌کنند که خودشان را کامل نبینند، در غیر این صورت حتی اگر موفق شوند و به مجلس راه پیدا کنند، موفق نخواهند بود.

در دو دوره آینده باید دو سوم مجلس را نیروهای جوان تشکیل دهند

وی با اشاره به موضوع جوان‌گرایی که از سوی رهبری مطرح شده است، گفت:‌ این به معنای این نیست که افراد با تجربه کنار بروند و افراد جوان بیایند که بعدا نتوانند کاری انجام دهند؛ جوان‌گرایی بیشتر در فکر است. به ویژه در مجلس تجربه بسیار مهم است، باید در هر لیست عده‌ای هم جوان باشند تا رفته رفته در دو دوره آینده دو سوم مجلس را نیروهای جوان تشکیل دهند.

اگر گشایش فکری و سیاسی در کشور انجام شود، مسائل را پیشرفته‌تر می‌بینیم

نماینده ادوار مجلس گفت: باید تلفیقی از جوانان و افراد با تجربه در مجلس باشند، من اگر ببینیم در مسابقه‌ای با کسی قرار گرفته‌ام که از من لیاقت بیشتری دارد و جوان‌تر و کارآتر است به راحتی کنار می‌روم چرا که معتقدم مهم کشور است، بنابراین اگر گشایش فکری و سیاسی در کشور انجام شود، باعث می‌شود مسائل را پیشرفته‌تر ببینیم.

دوست ندارم کسی به مجلس اهانت کند

وی درباره اینکه گفته می‌شود مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس بعد از انقلاب بوده است، اظهار داشت: چون خودم در مجلس بوده‌ام دوست ندارم کسی به مجلس اهانت کند، واقعا مجلس زحمت زیادی دارد؛ مجلس دهم می‌توانست خیلی بهتر از این باشد اما مجلس نتوانست نقش نظارتی یعنی هویت خودش را به اثبات برساند.

نماینده دوره هفتم مجلس بیان کرد:‌ چند مورد دیدید که مجلس به دولت بگوید که درست است هم فکر هستیم اما کاری که می‌کنی اشتباه است،؟! چند استیضاح و سوال موفق از رئیس‌جمهور دیدید؟! اینها جز وظایف ذاتی مجلس است.

اگر نظارت ضمانت اجرا نداشته باشد بی‌فایده است

نوباوه درباره اینکه اصلاح‌طلبان معتقدند که تیغ نظارت استصوابی باعث به وجود آمدن مجلس ناکارآمد می‌شود، تصریح کرد:‌ باید به این آقایان گفت که استصواب را معنا کن، به شما قول می‌دهم که معنایش را نمی‌دانند؛ نظارت یعنی چه؟ نظارت یعنی فقط نظاره‌گر باشیم؟ اگر نظارت ضمانت اجرا نداشته باشد که نظارت نیست.

وی با بیان اینکه هدف بسیار از افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند گرفتن تاییدیه شورای نگهبان برای استخدام است، گفت: نظارت یا استصوابی و یا استطلاعی است، اگر قرار است که نظارت موثر واقع شود حتما باید قدرت اجرایی داشته باشد.

اولین استیضاح موفق را بنده در زمان احمدی‌نژاد انجام دادم

این فعال سیاسی اصول‌گرا تاکید کرد: با وجود نظارت استصوابی و در حالی که مجلس در اختیار اصلاح‌طلبان است، چه گلی به روی کشور زده‌اند. این حرف‌ها فرار رو به جلو، تاکتیک و دروغ است؛ مجلس ششم در دست اصلاح‌طلبان بوده، کشور را به تعطیلی کشاندند و اکنون هم که مجلس در دستشان است کشور را فشل کرده‌اند، اصلاح‌طلبان باید این‌ها را پاسخ بدهند.

وی با بیان اینکه بگذارید طرف مقابل هم با این ذهنیت که آیا توان دارد یا نه وارد بحث شود، یادآور شد: اصلا جبهه و جناح مهم نیست، رزومه من وجود دارد، اولین استیضاح موفق را بنده در زمان آقای احمدی‌نژاد با موفقیت انجام دادم، در حالیکه با آقای احمدی‌نژاد به مجلس رفته‌ بودیم؛ اگر کسی می‌تواند چنین کار کند، بیاید.

بسیاری از نمایندگان وسط لحاف می‌خوابند

مجلس جای شیخوخیت و پدر خواندگی نیست

نوباوه خاطرنشان کرد: بسیاری از نمایندگان چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا اسمشان حتی در سوال از یک وزیر هم نیست، فقط وسط لحاف می‌خوابند هم با این طرف رفیق هستند هم با آن طرف، این که وظیفه نمایندگی نیست. نماینده یعنی رفته‌ای به مجلس که کتک بخوری، مجلس جای شیخوخیت و پدر خواندگی نیست.

اصلاح‌طلبان سر ما را با موضوع نظارت استصوابی شیره می‌مالند

این کنشگر سیاسی اصولگرا  با بیان اینکه در مجلس باید پاشنه را کشید و کار کرد، همه بازی‌ها و اصلاح‌طلب و اصول‌گرا برای این‌طرف خط است آن طرف خط فقط نوکری و کار است، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان سر ما را با موضوع نظارت استصوابی شیره می‌مالند.

 وی ادامه داد:‌ بیایید بررسی عملکرد کنید اگر عملکردها بررسی شود، جناح‌بندی‌ها کنار گذاشته می‌شود این واقعیت است نباید سر ما کلاه بگذارند که البته این کلاه دارد سرمان می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز