خبرگزاری کار ایران

در بیانیه پایانی کنگره حزب ندای ایرانیان مطرح شد؛

تعامل مسئولان با مردم جزو مسئولیت آنها است

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۰۶۵

حزب ندای ایرانیان در پایان پنجمین کنگره سالانه خود ضمن صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تعامل بیش‌ازپیش مسئولان با مردم، مدارا در شنیدن صدای آنها و تلاش به منظورحل مسائل آنها، جزو مسئولیت نخبگان سیاسی و دولتمردان است و برای حل مشکلات و عبور از بحران کارگشا خواهد بود.

به گزارش ایلنا، پنجمین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان با شعار «تعامل، مدارا، اصلاحات گام ‌به‌گام و توسعه پایدار» برگزار شد. در این گردهمایی نیروهای تشکیلاتی حزب ندای ایرانیان از سراسر ایران ضمن بررسی وضعیت کنونی کشور، بر امید به فردا برای ساخت ایرانی آباد تاکید کردند. در بیانیه پایانی کنگره حزب ندا آمده است: با توجه به شرایط خطیر کشور ما باید در درون کشورمان متحد و منسجم باقی بمانیم و چنین نیز خواهیم ماند. در چهل سالگی انقلاب اسلامی، از مسئولان در هر سه قوه انتظار می رود جلوی کارهای نمایشی و ویترینی را گرفته و برای مردم صبور و نجیب ایران اسلامی، شرایط زندگی مطلوب‌تری فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی حزب ندای ایرانیان، در این بیانیه با درخواست از همه جریان‌های سیاسی برای کمک به دولت در جهت صیانت از منافع ملی، خاطرنشان شد: در این شرایط از مسئولان انتظار می رود سعه صدر بیشتری در مواجهه با کارگران، دانشجویان و معترضان به شرایط اقتصادی نشان داده و تلاش کنند فضای مناسبی برای طرح آرام مطالبات فراهم کنند. همچنین از معترضان توقع می رود مراقب باشند، مطالبات صنفی، مجالی برای فرصت طلبان ایجاد نکند که تجمعات آرامشان را به خشونت کشیده و شعارهای ساختارشکنانه طرح کنند. تردیدی نیست باز نگه داشتن روزنه های طرح مطالبات صنفی، تلاشی دوسویه می‌طلبد.

حزب ندای ایرانیان به تأسی از شعار تعامل، مدارا، اصلاحات گام‌به‌گام و توسعه پایدار تأکید کرد: تعامل بیش‌ازپیش مسئولان با مردم، مدارا در شنیدن صدای آنها و تلاش به منظور حل مسائل آنها، جزو مسئولیت نخبگان سیاسی و دولتمردان است و برای حل مشکلات و عبور از بحران کارگشا خواهد بود.

این تشکل اصلاح طلب همچنین با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: حزب ندای ایرانیان ضمن دفاع از اصل «انتخابات» به عنوان یکی از ارکان غیر قابلِ اغماض دموکراسی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، بر حضور قاطع و حداکثری در انتخابات تاکید دارد، و پروژه شکست خوردۀ تحریم انتخابات را چیزی جز واکنشی انفعالی به فشارهای سیاسی نمی‌داند؛ پروژه‌ای که در نهایت منجر به از دست رفتن اصل جمهوریت نظام خواهد شد.

همچین در بند پایانی این بیانیه آمده است: هنوز رنج آن چه که در طی اعتراض‌های اخیر در کشور رخ داده بر جان و روح یکایک اعضای حزب زَخمه می‌زند.

حزب ندای ایرانیان ضمن محکوم کردن تحرکات دشمنان خارجی و برخی از ایادی داخلی، و بی تدبیری سیستم اداری کشور در تبدیل «مساله» به «بحران»؛ از اصل حق تجمعات قانونی وفق اصل ۲۷ قانون اساسی دفاع می کند، و خواهان اجماع و همدلی نهادها برای یافتن سازوکارهایی مدنی برای چگونگی برگزاری اجتماعات قانونی است.

سید محمد صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان در کنگره ۵ سالگی ندای ایرانیان با تاکید بر گرفتاری ها و سختی های زندگی مردم، بر مسئولیت داشتن حزب خود اشاره و گفت: هدف از تشکیل ندای ایرانیان این بود که بتوانیم صادقانه با مردم ایران سخن‌گوییم. هدف ما از حزب شدن این بود که ساخته ‌و پرداخته قدرت و مافیا نباشیم. هدف ما این نیست که فقط مجیزگوی قدرت و تکریم کننده افرادی باشیم که تریبون دارند و می‌توانند نقش‌آفرینی کنند اما امروز سکوت کرده‌اند.

وی ضمن انتقاد به عملکرد اصلاح طلبان در ۶ سال اخیر، افزود: اصلاحات و اصلاح‌طلب واقعی به دنبال قدرت نیست بلکه درپی تحول است.   نباید تحول را توأم با مسئولیت و دولتمردی خود بدانیم.  غربت اندیشه امروز آزاردهنده است. اصلاحات بیش از هر دوره‌ای نیاز به اصلاح‌گری دارد. این پیام علت تاسیس حزب ندای ایرانیان بود.

سفیر پیشین ایران در فرانسه خاطرنشان کرد: هنوز هم معتقدیم که دیر نشده، هنوز هم اصلاحات می‌تواند نقش‌آفرینی کند. منتها باید شانتاژ چپ‌گرایی و چپ باوری را کنار گذاریم. باید مسئولیت را بپذیریم و با مردم سخن‌گوییم. باید برابر تحولات جامعه نقش‌آفرینی کنیم و آن‌قدر نگوییم اغتشاشات.

مجید فراهانی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در ادامه گفت: در شرایطی پنجمین کنگره حزب ندای ایرانیان را برگزار می‌کنیم که در پرتوی ۶ سال تلاش و مجاهدت هم حزبی‌ها، این تشکل امروز در بیش از ۱۵۰ شهر فعالیت می‌کند.

 فراهانی ادامه داد: امروز کشورمان هم از جهت بیرونی و هم از جهت درونی با چالش‌های متعددی روبرو است. از یک‌سو تحریم‌های ظالمانه، تلاش‌های خبیثانه، برنامه‌ریزی‌های خوش خیالانه برای تجزیه کشور و ایجاد خاورمیانه بزرگ و فشار حداکثری که دشمنان ایران، علنی است و از سوی دیگر بی‌تدبیری‌های داخلی نیز زخم بر دل مردم نجیب کشور ما می‌پاشد.

وی راهکار عبور از مشکلات کشور را اعتماد به نسل جوان دانست و افزود: به‌رغم تمامی این ناملایمات مهم‌ترین ظرفیت کشور داشتن نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق ایمانی، دینی  و اصیل ایرانی است. جمعیت جوان زیر ۴۰ سال کشور که بخش مهمی از آن نتیجه موج عظیم جمعیت ایجادشده در دهه ۶۰ کشور است، فرصت بی‌بدیل و ارزشمند و مزیت رقابتی  مناسبی نسبت به همه ملل دنیا را در اختیار کشور ما قرار داده است. عدم استفاده از این ظرفیت عظیم به‌طور یقین کفران نعمت است. ۳۶ میلیون نفر امروز در کشور در سنین میانه کمتر از ۴۰ سال و نزدیک ۱۴ میلیون نفر در ایران دارای تحصیلات عالی و رتبه دوم جهان در دانش‌آموختگان علوم و مهندسی و ظرفیت منابع انسانی، ثروت گران‌بهای کشور ماست که هیچ اندوخته مادی و معنوی دیگری با آن برابری نمی‌کند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرنیان تصریح کرد: اگر امروز حزب ندا اصلی‌ترین هدف خود را نوسازی نسلی قرار داده، اگر امروز اصلی‌ترین برنامه‌های حزب  پوست‌اندازی در مدیریت تقنینی، اجرایی و مدیریت کلان کشور است، ازآن‌روست که بر اساس ظرفیت‌های گفته‌شده نسل گذشته و قدیمی مدیریتی کشور توان به فعلیت درآوردن پتانسیل های کشور را نداشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز