خبرگزاری کار ایران

اویل پرایس گزارش داد؛

چین خواهان حضور در میادین نفتی آزادگان ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۶۸۵

اویل پرایس در گزارشی به بررسی دلایل تمایل چین برای حضور در میادین نفتی ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از اویل پرایس، میدان نفتی بزرگ آزادگان ایران که از دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل شده است، برای طرح استراتژیک ایران در راستای مقاومت در برابر تحریم‌های آمریکا بسیار اهمیت دارد. کل ذخایر این میدان نفتی ۴۲ میلیارد بشکه نفت تخمین زده می‌شود که حدود هفت میلیارد بشکه آن در حال حاضر قابل احیا و بازیابی است. ایران و چین برای فعالیت در آزادگان شمالی و جنوبی قرار دادهایی را منعقد کردند. اما رشد آزادگان جنوبی کمی کند بوده است، دلیل این سرعت پایین رشد به عملکرد شرکت‌های چینی بازمی‌گردد.

در سال ۲۰۱۳ شرکت ملی نفت چین هشدار داد که اگر توسعه آزادگان جنوبی افزایش پیدا نکند، قرارداد آنها برای آزادگان شمالی هم لغو خواهد شد بنابراین تولید در این میدان از حدود ۱۵ هزار بشکه در روز در آن مقطع  زمانی به حدود ۳۵ هزار بشکه در روز در  سال رسید.

 در روزهای اخیر به چین پیشنهاد بر عهده گرفتن تولید در آزادگان جنوبی و شمالی داده شده است که بر این اساس چین هم می‌تواند در آزادگان جنوبی و هم در آزادگان شمالی فعالیت کند.  

چین خواهان مشارکت با  ایران و حضور در ایران است و این رویکرد چین  سه دلیل دارد؛ اول اینکه ایران دارای ارتباط نزدیک با کشورهای اردن، لبنان، سوریه، عراق و یمن است. چین می‌تواند با ارتباط با ایران آمریکا را در این مناطق تحت کنترل داشته باشد. دوم اینکه ایران یک مسیر مستقیم زمینی به اروپاست که از ترکیه، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و روسیه می‌گذرد و سوم اینکه ایران ذخایر بزرگ نفت و گاز دارد که در حال حاضر برای چینی‌ها بسیار ارزان هستند. تمام این عوامل در کوتاه مدت به این معناست که چین باید به توسعه خود در آزادگان شمالی و جنوبی ادامه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز