خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری:

ارتش خلاء بودجه‌ای خود را با خلاقیت، ابتکار و روحیه جهادی پر کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۶۷۲

امیر دریادار سیاری با مقایسه وضعیت نیروهای مسلح ما نسبت به پیش از انقلاب گفت: اگر بخواهیم به اهم تفاوتهای ارتش نسبت به دوران پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی بپردازیم بایستی مهمترین دستاوردهای آن را خروج مستشاران نظامی، خوداتکایی در حوزه تجهیزات بدانیم.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس و در جمع خبرنگاران، خوداتکایی در زمینه تجهیزات را از مهمترین دستاوردهای انقلاب در حوزه دفاعی دانست و ادامه داد: از ابتدای انقلاب تمام تلاش‌ها چه در حوزه نیروی انسانی و چه در حوزه تجهیزات در این راستا بوده است که روی پای خود بایستیم.

امیر دریادار سیاری گفت: با توجه به اینکه ما بدنبال ارتقای توان بازدارندگی کشور هستیم و باید توان دفاعی را بالا ببریم، یکی از مولفه هایی که در ارتقای توان دفاعی کشور اثر دارد نیروی انسانی است.

وی افزود: متغییری که روی انسان تاثیر می‌گذارد مسائل فرهنگی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسائل فرهنگی برای ارتقای توان دفاعی کشور به آن اهمیت می دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس، مسائل مربوط به فعالیت های فرهنگی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران که ابعاد مختلفی را به خود اختصاص می دهد را مطرح کردیم و همچنین در زمینه کمبودها هم مسائلی عنوان شد.

رئیس ستاد ارتش گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی موجود در سطح کشور یک تکلیف و وظیفه‌ای هم نسبت به پشتیبانی ارتش دارند که ما در کمیسیون مطرح کردیم. مثلاً در فضای مجازی، موضوعات هنری، ارزشی، فرهنگی، فیلم و سریال که لازم است نقش و جایگاه ارتش در این حوزه‌ها به‌خوبی دیده شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما به درون است و تولیدات و تجهیزات را در داخل کشور می سازیم افزود: با توجه به همت، غیرت، توان ایثارگری و از خود گذشتگی و مقاومت و مدیریت و عشق و علاقه ای که در جوانان و متخصصان و فرماندهان ما وجود دارد توانسته‌ایم با همین اعتبارات کم کار را جلو ببریم و به دستاوردهای بزرگی در زمینه ساخت مدرن ترین و پیچیده ترین تجهیزات دفاعی در حوزه های مختلف اعم از زمین، دریا، زیر سطح و هوا شامل انواع ناوهای موشک انداز، ناوشکن‌ها، زیردریایی‌های کلاس سبک و نیمه سنگین، جنگنده‌ها و انواع تانک‌ها و موشک‌ها و رادارها و اژدرها دست پیدا کنیم.

امیر دریادار سیاری اذعان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران خلاء بودجه‌ای خود را با خلاقیت، ابتکار، روحیه جهادی و تجارب هشت سال دفاع مقدس پر کرده ولی لازم است مسئولان کشور از جمله نماینده‌های مجلس شورای اسلامی با جدیت و توجه ویژه به امنیت کشور برای تقویت نیروهای مسلح از جمله ارتش حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز