خبرگزاری کار ایران

رحمانی در جمع خبرنگاران:

باید در موضوع خرید کالای ایرانی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۶۱۰

وزیر صعنت تاکید کرد: باید در موضوع خرید کالای ایرانی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود تا مردم کالای ایرانی بخرند

زضا رحمانی در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: اگر بر روی کالایی قیمت درج نشده باشد این موضوع از نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی از مصادیق تخلف به حساب می‌آید.
 رحمانی افزود: همان طور که باید در موضوع خرید کالای ایرانی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود تا مردم کالای ایرانی بخرند در نظارت بر موضوع درج نشدن قیمت یا فروش به غیر از قیمت رسمی، مردم می‌توانند کمک کنند.
وی درباره آمار تولید در هشت ماه نخست امسال گفت: ملاک آمار ما صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری است که در هشت ماه امسال در صدور جواز تاسیس ۱۶ درصد و در صدور پروانه بهره برداری ۸ درصد رشد داشته ایم.
وزیر صمت افزود: ضمن این که آمار تولید در بیشتر رشته‌های صنعتی از جمله خانواده فولاد، مس، صنایع غذایی، پوشاک، کفش، چرم، خانواده پتروشیمی، روغن نباتی، سیمان و کاشی و سرامیک افزایشی بوده و این در حالی است که در این مدت علاوه بر رشد ۶ درصدی مصرف برق واحد‌های صنعتی، تقاضا برای ایجاد واحد‌های صنعتی نیز افزایش یافته است.
رحمانی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت صمت، فعال سازی واحد‌های راکد و یا تعطیل است که در این باره به فعال سازی واحد‌هایی که ۷، ۸ و یا ۱۱ سال راکد و یا تعطیل بوده اند به ویژه در حوزه نساجی و پوشاک و لوازم خانگی اقدام کردیم حتی برای یکی از واحد‌های نساجی که ۱۱ سال تعطیل بوده است و مالک آن نیز رغبتی برای فعال سازی آن نداشت ابزار‌های تشویقی در نظر گرفتیم و داریم کمک می‌کنیم که این واحد دوباره فعال شود.
وی با بیان این که در برخی کالا‌ها و محصولات خاص با کاهش تولید در ۸ ماه امسال مواجه بودیم، افزود: در بیشتر کالا‌ها و محصولات، افزایش تولید داشتیم حتی با توجه به تولید نمونه‌های جدید در پتروشیمی ها، داریم پیگیری و هماهنگی می‌کنیم که واحد‌های نساجی و پوشاک، واردات خود را از این تولیدات داخلی تامین کنند.
وزیر صمت گفت: برای رفع نیاز مواد اولیه مورد نیاز برای تولید چادر مشکی با کیفیت در کشور، در حال پیگیری از پتروشیمی‌ها هستیم تا مواد تولیدی آن‌ها متناسب با نیاز چادر مشکی با کیفیت در کشور باشد و در این باره تولیدکنندگان آزمایشگاه تخصصی نیز ایجاد کرده اند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز