خبرگزاری کار ایران

امیری در جمع خبرنگاران:

آمادگی داریم در چارچوب موضوعات حقوق بشری و مناسبات انسانی مسائل مربوط به تبادل زندانیان را حل و فصل کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۶۱

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره تبادل یک زندانی ایرانی با آمریکا گفت: به همان شکلی که مسئولان ذیربط در کشورمان اعلام کردند جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در چارچوب موضوعات حقوق بشری و مناسبات انسانی، این گونه مسائل را حل و فصل کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آقای حسینعلی امیری، پس از نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران، تبادل دانشمند ایرانی با تبعه آمریکایی را اقدامی بدون مذاکره میان مقامات دو کشور دانست و افزود: این تبعه آمریکایی که در ایران محکومیت قضایی داشت، مشمول رافت اسلامی شد و به کشورش بازگشت.

معاون رئیس جمهور گفت: یکی از مبانی که همواره در نظام جمهوری اسلامی ایران براساس آموزه‌های دینی به آن توجه شده، مناسبات انسانی، موضوعات حقوق بشری و توجه به حقوق انسان ها، صرف نظر از دین، مذهب و ملیت افراد است.

وی افزود: بنابراین، تبادل بر همین اساس انجام شد و ما بسیار خوشحالیم که یکی از دانشمندان کشورمان به وطن بازگشت و فردی هم که در ایران محکومیت قضایی داشت، مشمول رافت اسلامی قرار گرفت و به کشورش بازگشت.

معاون امور مجلس رئیس جمهور همچنین گفت: به همان شکلی که مسئولان ذیربط در کشورمان اعلام کردند جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در چارچوب موضوعات حقوق بشری و مناسبات انسانی، این گونه مسائل را حل و فصل کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز