خبرگزاری کار ایران

در حیاط پاستور مطرح شد؛

واکنش آذری جهرمی به ادعای «نزار زکا»

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۸۴

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ادعای زندانی پیشین لبنانی در ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد آذری‌جهرمی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا درباره مصاحبه نزار زکا علیه او‌ مبنی بر اینکه بازجوی وی بوده است، گفت: احتمالا گرد نخودی که مصرف کرده خوب بوده است؛ او‌ مباحث را با هم قاطی کرده است. 

وی ادامه داد: آنهایی که گفتند من در وزارت اطلاعات بودم بدانند این مسأله مربوط به قبل از سال ۸۸ بوده؛ یعنی آن سالی که وی‌ به ایران آمده من در وزارت ارتباطات بودم و ضمن اینکه وی بازداشتی سپاه بوده نه وزارت اطلاعات.

محمد جواد آذری جهرمی با بیان اینکه یک حمله بسیار بزرگ سازمان یافته حکومتی ضد زیر ساخت‌های دولت الکترونیکی­ کشور شناسایی و دفع شد، افزود: این حمله توسط سپر امنیتی «دشوا» شناسایی و دفع شد.

وی گفت: این حمله بسیار بزرگ بود و جزئیات بیشتر در این باره اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: فعلا ­نمی‌توانم جزئیاتی بیشتر از این موضوع بگویم، اما ابعاد آن استخراج شده است و حتما درباره  آن و اینکه چه کشوری انجام داده است­، گزارشی داده می‌شود.

محمد جواد آذری جهرمی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران افزود: چیزی به نام اینترنت ملی وجود ندارد، اینترنت شبکه‌ای جهانی است و داخلی و بین المللی ندارد.

وی گفت: شبکه ملی اطلاعات با اینترنت ملی تفاوت دارد و کسانی که از لفظ اینترنت ملی استفاده می‌کنند هدفشان تخریب دستاورد جوانان ایرانی است.

وزیر ارتباطات افزود: با خروج غیرمتعهدانه آمریکا از برجام و تهدید کشور‌های مختلف، تقریبا ۹ ماه پیش بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ابری، خدمات دهی به شرکت‌های ایرانی را متوقف کردند و اپلیکیشن‌های ایرانی را از گوشی‌ها حذف کردند و خدمات پرداخت را به شرکت‌های ایرانی نمی‌دهند.

آذری جهرمی گفت: منطق موضوع ما این است که شبکه ملی اطلاعات را همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند با جدیت پیش ببریم تا سهم مان را در دنیا بگیریم.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: در همین تحریم‌هایی که دولت آمریکا بر ضد بنده وحوزه‌های فضایی وزارت ارتباطات وضع کرد، پیام ما روشن بود و ما استارت آپ‌های ایرانی را به آذربایجان منتقل کردیم.

وی گفت: اگر اینترنت نباشد چگونه باید در بازار منطقه‌ای فعالیت کنیم.

وی افزود: ما هنوز در زمینه ادبیات صحبت کردن درباره این موضوع به وحدت رسانه‌ای کامل نرسیده ایم و البته الان شرایط فراهم نیست و در موقع مناسب درباره شبکه ملی اطلاعات با مردم صحبت می‌کنند.

آذری جهرمی گفت: هدف شبکه ملی اطلاعات رشد اقتصادی کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال است، نه قطع اینترنت.

وی افزود: اینترنت لازمه ماست و برای توسعه اقتصادی حیاتی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گزارشی از وضع عملکرد پیام رسان‌های داخلی تهیه کرده ایم که در زمان مناسب با مردم مطرح خواهد شد.

محمد جواد آذری جهرمی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره مشکلات پیام رسان‌های داخلی در ایام قطع اینترنت گفت: طبق گزارش‌هایی که به بنده رسیده است، ظرفیتی که به پیام رسان‌های داخلی اختصاص داده شد، به اندازه گذشته نبود.

وی اضافه کرد: البته تلاش‌هایی انجام شد تا مشکل این پیام رسان‌ها برطرف شود.

آذری جهرمی گفت: برخی از پیام رسان‌های داخلی موانع سخت افزاری را به عنوان عامل محدودکننده اعلام می‌کردند و برخی دیگر معماری نرم افزار را عامل مشکلات می‌دانستند.

وی افزود: برخی از پیام رسان‌های داخلی نیز با اینکه در فهرست پیام رسان‌های معروف قرار نداشتند خیلی خوب کار کردند.

وزیر ارتباطات گفت: گزارشی از عملکرد آن‌ها تهیه کردیم که وقتی تب و تاب شرایط بخوابد، ارائه خواهد شد.

آذری جهرمی درباره بازگشت مبالغ دریافت شده توسط شرکت‌های ارزش افزوده به مردم هم افزود: این شرکت‌ها به گونه‌ای نیستند که از وزارت ارتباطات مجوز داشته باشند، ما مستندات موجود از جمله شکایات مردم را جمع آوری کردیم و این شکایت‌ها در دادسرا ثبت شده است.

وی گفت: در این زمینه به شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه نامه‌ای زدیم و درخواست کردیم که به وزارت ارتباطات اجازه حسابرسی این شرکت‌ها را بدهد که به مرکز ملی فضای مجازی ارجاع شد و این مرکز اعلام کرد دستگاه قضایی بررسی کند.

وزیر ارتباطات افزود: درباره خود ارزش افزوده هم در هفته آینده برنامه اجرایی ما برای توقف کلاهبرداری‌ها در صحن کمیسیون تنظیم مقررات مطرح و تصویب شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز