خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح آخرین وضعیت پرونده «سکه ثامن»/ نقض قرار منع تعقیب برای برخی متهمان پرونده

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۶۵

وکیل شکات پرونده «سکه ثامن» آخرین وضعیت این پرونده را تشریح کرد.

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده «سکه ثامن» گفت: خوشبختانه دیروز تصمیمی قضایی در این پرونده گرفته شد که هم مطابق با عدالت و انصاف است و هم گام بزرگی در جهت احقاق حقوق موکلین خواهد بود. مستحضر هستید که در مرحله دادسرا متاسفانه در این پرونده با این حجم و گستردگی که در آن حداقل نزدیک ۵۰۰میلیارد تومان مال موکلین ربوده شده بود؛ سایتی در فضای مجازی راه اندازی می‌شود و اقدامات مجرمانه‌ای به وقوع می‌پیوندد؛ دادسرا فقط یک نفر را متهم شناخت و نسبت به باقی متهمین قرار منع تعقیب صادر کرد؛ در صورتی که اساسا وقوع چنین بزهی بدون مشارکت افراد متعدد امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: منتها بنده به وکالت از شکات نسبت به قرار منع تعقیب اعتراض کردم و لایحه اعتراضی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد و خوشبختانه شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری دو تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی با بررسی در محتویات پرونده  و بررسی لایحه اعتراضی تصمیم بسیار خوبی اتخاذ کرد که من این را عرض می کنم. 

وی افزود: براین اساس دادگاه قرار منع تعقیب را نسبت به همسر متهم، خواهر متهم و طراحان سایت نقض کرد و آنها را متهم تشخیص داد و از دادسرا خواست که نسبت به آنها هم کیفرخواست صادر شود و تفهیم اتهام شوند و با اخذ تامین مناسب پرونده آنها هم به دادگاه ارسال شود. 

وکیل شکات پرونده «سکه ثامن»‌گفت: در این راستا من بایستی تشکر و قدردانی خودم و موکلین و شکات پرونده را از ریاست محترم مجتمع قضایی امور اقتصادی، جناب مسعودی‌مقام اعلام کنم. چندی پیش به اتفاق نمایندگانی از موکلین و شکات خدمت ایشان رسیدیم. قریب به دو ساعت مسائل، مشکلات، ایرادات وابهاماتی که در مرحله تحقیقات و دادسرا اتفاق افتاده بود خدمت ایشان منعکس شد. می‌توانم بگویم در طول این دو ساعت ایشان ایستاده و با سعه صدر به همه درد دل‌ها و گلایه‌های موکلین گوش دادند و نکات لازم حقوقی را یادداشت کردند و همچنین عرایض بنده را به عنوان وکیل شکات شنیدند.

وی ادامه داد: در همان جا هم مقرر شد ما لایحه‌ای را در رابطه با بحث اعتراض به قرار منع تعقیب صادره خدمت دادگاه تقدیم کنیم؛ متعاقب آن خدمت آقای قاسمی قاضی محترم پرونده در شعبه ۱۰۶۴ رسیدم و مطالب را خدمت ایشان هم عنوان کردیم و نهایتا دادگاه خوشبختانه این قسمت از تصمیم دادسرا که فقط یک نفر را متهم شناخته بود و برای باقی نیز قرار منع تعقیب صارد کرده بود را نقض کرد و دستور به جلب دادرسی صادر کرد. 

وی گفت: به هرحال این اقدام گام مهمی در جهت احقاق حقوق تضییع شده موکلین و مالباختگان سکه ثامن بود که از این حیث جای سپاسگذاری از مسئولین قضایی پرونده دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز