خبرگزاری کار ایران

اس‌اند‌پی گلوبال گزارش داد؛

تبادل زندانیان می‌تواند تسکینی موقت برای تنش‌ها باشد

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۳۹

اس‌اند‌پی گلوبال در گزارشی به موضوع تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: آزادی زندانیان به تنهایی روند کاهش تحریم‌ها را تسهیل نمی‌کند، اما می‌تواند راه را برای مذاکرات مستقیم بین ایالات متحده و ایران و کاهش احتمالی تحریم‌های آمریکا هموار کند

به گزارش ایلنا به نقل از اس ان پی گلوبال، تحلیلگران معتقدند که تبادل زندانی‌ها  به تسریع روند حل نزاع‌ها میان ایران و آمریکا و برطرف شدن تحریم‌ها منجر خواهد شد اما در واقع نشانه‌هایی مبنی بر نزدیک شدن دو طرف به حساب می‌آید. 

هنری روم، تحلیلگر مسائل ایران در گروه اوراسیا، گفت: آزادی زندانیان به تنهایی روند کاهش تحریم‌ها را تسهیل نمی‌کند، اما می‌تواند راه را برای مذاکرات مستقیم بین ایالات متحده و ایران و کاهش احتمالی تحریم‌های آمریکا هموار کند.

بهنام بن طالبلو، یکی از اعضای ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی گفت: دولت آمریکا این تبادل را انجام داد تا بتواند توافقی بزرگ‌تر و وسیع‌تر و بهتر با ایران داشته باشد.

وی در ادامه گفت: تحریم‌ها کماکان روی میز قرار دارد احتمال دارد ایران پیشنهاد تبادل زندانیان بیشتر را ارائه دهد تا این موضوع راهی را برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران باز کند. 

روم در ادامه گفت: مبادله زندانیان ممکن است تسکین کوتاه‌مدتی در تنش‌های کنونی باشد، اما گفتن اینکه تأثیر ماندگار و طولانی خواهد داشت، خیلی زود است.

وی یادآور شد: با توجه به موانع ساختاری قابل توجهی که بین واشنگتن و تهران باقی مانده است، خیلی به این موضوع خوشبین نیستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز