خبرگزاری کار ایران

باردنتون هرالد گزارش داد؛

آیا ترامپ به دنبال اعزام نیرو به خاورمیانه است؟

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۱۴۹

باردنتون هرالد در گزارشی به احتمال اعزام نیرو توسط آمریکا به خاورمیانه پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از باردنتون هرالد، در حالی که بیشتر توجه سیاسی، رسانه‌ای و عمومی آمریکا بر استیضاح ترامپ متمرکز شده است، مقام‌های نظامی اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند  ۱۴۰۰۰ سرباز اضافی به خاورمیانه اعزام کنند.

چنین حضور نظامی می‌تواند یک رویداد بزرگ پر از هزینه و پر خطر در یک منطق پرتنش باشد. 

مقام‌های کاخ سفید ظاهرا در راستای مقابله با تهدیدهای ایران این تصمیم را گرفته‌اند. اگر این اتفاق تحقق یابد، بسیار تکان‌دهنده و در تضاد با شعارهای ترامپ برای پایان دادن به جنگ‌های بی پایان خواهد بود.

این یک وعده تبلیغات انتخاباتی محبوب در سال ۲۰۱۶ برای ترامپ بود، ترامپ اخیرا این شعار را در خروج از سوریه تکرار کرد و گفت: ما به کار خستگی‌ناپذیر ادامه خواهیم داد، تا روزی که بتوانیم همه سربازانمان را به خانه خود بیاوریم و خانواده خود را امن کنیم و آن روز فرا می‌رسد.

به نظر می‌رسد که ترامپ در حال سنجش افکار عمومی است اگر واکنش عمومی به طور جدی منفی باشد، این موضوع به رئیس‌جمهور این امکان را می دهد که صادقانه این اعزام نیرو را رد کند و هرگز چنین چیزی دستور ندهد و برای خود اعتباری کسب کند و محتاطانه رفتار کند. حتی مارک اسپر هم به تازگی ارسال نیروی اضافی را تکذیب کرده است. 

به نظر نمی‌رسد که ترامپ واقعا به دنبال اعزام نیرو باشد چرا که اخیرا هم بی‌انگیزگی خود از حضور در درگیری‌های نظامی در خاورمیانه را بیان کرده است. به نظر می‌رسد تنها می‌خواهد افکار عمومی را درگیر کند و افکارسنجی کند. در صورتی که افکار عمومی موافق این تصمیم باشد، احتمالا ترامپ تصمیمی محتاطانه خواهد گرفت.

مطمئناً همه چیز غیرقابل پیش‌بینی است. همچنین متناقض است. ترامپ تنش‌ها را با امید فشار بر ایران با خروج از برجام افزایش داده است اما در ماه‌های گذشته حمله علیه آرامکو، سرنگونی پهپاد، حمله به نفتکش ها این دو کشور را با احتمال درگیری نظامی مواجه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز