خبرگزاری کار ایران

ستاری در صحن مجلس:

راه مقابله با تحریم‌ها حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است/ بانک‌ها معمولا در اعطای وام ضمانت‌های سفت و سختی می‌خواهند

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۹۷۵

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: اگر می‌خواهیم با تحریم مقابله کنیم باید از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگانی که در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند، حمایت شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سورنا ستاری  در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ آذر) مجلس شورای اسلامی، گفت: صد سال است که نفت می فروشیم و جنس وارد می کنیم که در اقتصاد به این کار نفرین منابع می گویند و کشورهایی که دارای منابع زیرزمینی هستند، معمولا پیشرفت نمی کنند چرا که نیروی انسانی را به عنوان پایه اقتصاد فراموش می کنند.

وی افزود: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از مترقی ترین قانون های مجلس است که ما در حال اجرای این قانون هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه از طریق شرکت های دانش بنیان بیش از ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شده است، تصریح کرد: استارت آپ ها تامین کننده نیروی انسانی شرکت های دانش بنیان هستند و ما بیش از ۶ هزار استارت آپ داریم.

ستاری متذکر شد: بانک ها معمولا در اعطای وام ضمانت های سفت و سختی می خواهند اما ما درباره جوانانی صحبت می کنیم که در جیب شان پول نیست ولی نخبه هستند و باید این ساختارها تغییر کند و از جوانان نخبه حمایت های اساسی شود.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم با تحریم مقابله کنیم باید از شرکت های دانش بنیان و نخبگانی که در این شرکت ها فعالیت می کنند حمایت شود و همچنین خواسته ما حمایت مجلس از شرکت های دانش بنیان است که خوشبختانه در بودجه ۹۹ اعتبار خوبی برای این بخش پیش بینی شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: متاسفانه محیط کسب و کار ما مشکلات عدیده ای دارد چرا که ۱۰۰ سال است بر اساس واردات شکل گرفته و باید ما این فرهنگ واردات چی را تغییر دهیم و به این نکته توجه کنیم که سربازان خط مقدم ما شرکت ها هستند و باید مدام از آنان حمایت شود.

ستاری ادامه داد: افتخار ما این است که هر سال ۷۰۰ نفر ازدانشجویانی که جهت تحصیل به خارج از کشور می روند، به کشور بازمی گردند و در شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند که باید از آنها حمایت شود و در بودجه ۹۹ به این شرکت ها توجه ویژه تری شود.

وی بیان کرد: ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقلام تحریمی به ویژه در حوزه غذا و دارو را لیست کرده ایم و در حال پیگیری هستیم تا با استفاده از ظرفیت های داخلی خودمان در این زمینه ها مستقل شویم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه اگر آموزش به اقتصاد متصل نشود فایده ای برای کشور ندارد، تصریح کرد: جهت گیری دانشگاه ها باید با اقتصاد منطبق باشد و همه باید به این مساله واقف باشند که مواد اولیه چون نفت هیچ اهمیتی ندارند بلکه دانش استفاده از این مواد اهمیت دارد.

ستاری با بیان اینکه ما در بسیاری از شاخص های نیروهای انسانی رتبه های برتر را داریم و حیف است از این پتانسیل و ظرفیت غافل باشیم ،گفت: لازم است اقتصاد دانش بنیان در اولویت اصلی کشور باشد چرا که جوانان نخبه می توانند اقتصاد کشور را متحول کنند و همچنین آمادگی داریم مواردی را که در این زمینه نیاز به قانون گذاری دارد در اختیار مجلس قرار دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز