خبرگزاری کار ایران

سلیمی در صحن مجلس:

نحوه توزیع امکانات و اعتبارات به شرکت‌های دانش بنیان باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۹۳۲

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه قطعاً نقش معاونت علمی و فناوری در حمایت از نوآوری ها باید پررنگ تر شود، گفت: متاسفانه ارائه امکانات به شرکت های دانش بنیان به صورت نابرابر بوده که نحوه توزیع امکانات و اعتبارات باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دستاوردها و مشکلات اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه گفت: خوشبختانه در بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان اقدامات خوبی صورت گرفته، اما براساس گزارش ها ضریب پیشرفت این شرکت ها متناسب با وضعیت کنونی نیست. از این رو به نظر من این بخش نیاز به تشکیل و ایجاد یک نهاد فرابخشی دارد تا صدور مجوزها به عنوان یکی از چالش های اصلی استارت آپ ها رفع شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی افراد برای دریافت مجوز فعالیت و پژوهش های تک نفره و مباحث تامین اجتماعی دچار چالش هستند، البته ما قدردان زحمات مسئولان و مدیران هستیم، اما وضعیت و اقدامات باید مورد اصلاح قرار گیرد. همچنین در بحث حمایت از اختراعات و تبدیل آن به نوآوری، دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: قطعاً نقش معاونت علمی و فناوری در حمایت از نوآوری ها باید پررنگ تر شود و در این عرصه باید تغییر ریل داد. از طرف دیگر متاسفانه ارائه امکانات به شرکت های دانش بنیان به صورت نابرابر بوده که نحوه توزیع امکانات و اعتبارات باید اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز