خبرگزاری کار ایران

میرسلیم در گفت‌وگو با ایلنا:

برای مناظره با روحانی آماده‌ام/ ناامیدی مردم از پارلمان، نظام را دچار مشکل می‌کند/ مجلس دهم خودش هم در مسأله بنزین مقصر است

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۶۷

یک فعال سیاسی اصولگرا مطرح کرد: در ابتدای امسال برای اینکه مجلس جوسازی انجام دهد و نشان دهد که با افکار عمومی است اجازه افزایش قیمت بنزین را نداد تا این اتفاقات رخ دهد درصورتی که می‌شد با افزایش تدریجی قیمت‌ها جلوی بسیاری از مشکلات را گرفت.

ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید، در میان ثبت‌نام کنندگان چهره‌هایی به چشم می‌خورند که پیش از این شانس خود را در انتخابات ریاست جمهوری امتحان کرده‌اند. سید مصطفی میرسلیم یکی از این افراد است که در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و علیرغم درخواست چهره‌های مطرح اصولگرایی مبنی بر کناره گیری به نفع یکی از کاندیدای آن دوره تا روز آخر ماند وی هم اکنون در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم نام‌نویسی کرده است.

وقتی مردم از مجلس ناامید شوند ارکان کشور دچار مشکل می‌شود

لازم است برمبنای عملکرد مجلس یازدهم قوه مجریه مناسبی بر سر کار بیاید

***شما تا پیش از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بودید و علیرغم این‌که حزب از شما درخواست کرد که از میدان رقابت کنار بکشید اما تا لحظه آخر ماندید و در انتخابات شرکت کردید، چه اتفاقی در این مدت رخ داده است که شما تصمیم گرفتید از سطح انتخاباتی مانند ریاست جمهوری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیایید؟

اگر قرار است یک کشور اصلاح شود آن نهادی که در رأس امور است باید این کار را انجام دهد و مجلس خانه مردم و خانه امید یک ملت است و هنگامی که مردم از مجلس ناامید شوند ارکان کشور دچار مشکل می‌شود. 

من فکر کردم ضروت دارد از آن توانی که برایمان باقی مانده است استفاده کنیم و اصلاحات لازم را در مجلس انجام دهیم که برمبنای عملکرد ما قوه مجریه مناسبی بر سر کار بیاید تا چاره‌جوی مسائل و مشکلات مردم باشد و بتواند معضلاتی که امروز کشور با آن دست به گریبان شده است را از سر راه بردارد.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید کم کم صورت می‌گرفت

*** شما به ناامیدی مردم از مجلس اشاره کردید، نمایندگان مجلس دهم بارها عنوان کردند که نهادهای موازی و اهرم‌های فشار اجازه نمی‌دهد خانه ملت در رأس امور باشد و کار خودش را انجام دهد؛ به طور نمونه در قضیه بنزین وکلای ملت بارها و بارها در مصاحبه‌ها و از پشت تریبون مجلس اعلام کردند که نظرشان نادیده گرفته شد، سوال مشخص من از شما این است باتوجه به وضعیتی که در ثبت نام مشاهده کرده و افرادی که آمدند؛ فکر می‌کنید مجلس یازدهم می‌تواند آن ایستادگی لازم را مقابل نهادهای موازی داشته باشد و مشاهده شود یک مجلس در رأس امور است؟

به اعتقاد من مسئله کاملا وارونه است، کسی که باید در این صحنه مدعی باشد مجلس و وکلای ملت هستند. ما در پارلمان قانونی داشتیم به اسم هدفمندی یارانه‌ها اما این قانون اجرایی نشد. نکته این‌جاست مجلس محترم که این قانون را وضع کرده است خودش باید مجری آن باشد اما چرا اجرایی نشد؟

درباره افزایش قیمت بنزین هم باید گفت؛ اگر برنامه برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی وجود داشت باید این کار به تدریج و کم کم صورت می‌گرفت تا اینگونه بر مردم فشار وارد نمی‌شد.

نکته اصلی اینجاست اگر قرار است فشارها را مردم تحمل کنند بسیار خب یارانه‌ای که قبلا برای افزایش قیمت بنزین پیش‌بینی کرده بودند به مردم می‌دادند و می‌گفتند این پول در اختیار شما که توان پرداخت ندارید  برای اینکه بتوانید مابه تفاوت را پرداخت کنید اینگونه به کسی فشار نمی‌آمد. تمامی این راهکارها در اختیار مجلس بود و می‌توانست از آن استفاده کند و از دولت می‌خواست که آن‌ها را اجرایی کند.

کار شورای هماهنگی سران قوا مانع نظارت مجلس نمی‌شود

نظارت مجلس این نیست که بیایند هیاهو جنجال به پا کنند

شما شاهد بودید در ابتدای امسال برای اینکه مجلس جوسازی انجام دهد و مردم‌سالاری را زیر پا بگذارد و افکار عمومی را به سمت و سوی خودش بکشد در صحن مطرح کردند که قرار نیست بنزین افزایش قیمت داشته باشد، معتقدم به جای این حرف‌ها باید به اصل قضیه می‌پرداختند؛ حال اصل قضیه چه بود؟ هدر رفتن سرمایه‌های ملی ما که اتفاقا به ضرر مردمی است که نیازمندتر هستند، به ضرر مردمی است که سرمایه‌شان قاچاق می‌شود و از بین می‌رود و باید تاکید کنم تمامی این موارد در حال اتفاق افتادن است.

امروز هم قیمت بنزین افزایش پیدا کرده است بازهم بسیار مشکل است که بتوانند مقابل قاچاق را بگیرند و باید گفت این تدبیرها، تدبیر کاملی نیست و کسانی که دست به این اقدامات زدند باید بهتر عمل کنند. چه نهادی باید بر این‌ها نظارت می‌کرد؟ خب پاسخ روشن است مجلس باید بر آن‌ها نظارت انجام می‌داد، مگر مجلس می‌تواند از وظیفه خود سر باز بزند؟ نمی‌توانند بگویند که نهادهای موازی دست به این کارها زدند، اگر بحث سران قوا است که مقام معظم رهبری یک اختیارات محدود به آنان داده است و کاری هم که انجام دادند مانع نظارت مجلس نمی‌شود.

البته نظارت مجلس هم این نیست که بیایند هیاهو جنجال به پا کنند و به مسائل امنیتی که دشمنان ما می‌خواستند در کشور ما به وجود بیاوردند دامن بزنند و این کارها یک موج‌سواری است که به نظر من خطاست.

برای مناظره با روحانی آماده‌ام

*** چند هفته اخیر مطرح شد که شما از رئیس جمهور دعوت کردید که با شما در خصوص مسائل و مشکلات کشور به مناظره بنشیند در حال حاضر هم به این نکته فکر می‌کنید و قصد دارید که با آقای روحانی به مناظره بپردازید؟

من برای مناظره آماده هستم و مشکلی هم ندارم

*** اگر در دور یازدهم وارد پارلمان شوید و نمایندگی مردم را بر عهده بگیرید از ابزارهای که پارلمان در اختیار یک نماینده قرار می‌دهد در جهت این هدف‌تان استفاده می‌کنید و رئیس جمهور را برای پاسخگویی به مجلس می‌آورید؟

بله طبیعتاً، ابزارهای قانونی وجود دارد و باید از آنها استفاده کرد تا مشکلات مردم حل شود که اگر این اتفاق رخ دهد ما اعتماد عمومی را جلب خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز