خبرگزاری کار ایران

دارو و واکسن آﻧﻔﻠﻮاﻧﺰا در تمامی داروخانه‌ها و مراکز درمانی به وفور یافت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۷۴۱

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمبود دارو و واکسن آﻧﻔﻠﻮاﻧﺰا صحت نداشته و در تمامی داروخانه‌های خصوصی و مراکز بهداشتی و درمانی به وفور یافت می‌شود.

به گزارش ایلنا،  اکبر ترکی در تشریح دستورکار امروز (دوشنبه ۱۸ آذر ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از حضور معاون بهداشتی و معاون غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه کمیسیون خبر داد و گفت: مسئولان وزارت بهداشت گزارشی را در خصوص وضعیت بیماری آﻧﻔﻠﻮاﻧﺰا در کشور ارائه کردند. 

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس دهم افزود: تقارن و همنوایی افزایش بارندگی و سرما در سال‌های اخیر و ابتلا برخی از زائران اربعین به آﻧﻔﻠﻮاﻧﺰای H۱ باعث شدت و طغیان این بیماری در کشور شده و متاسفانه برخی از مبتلایانی که بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی داشتند، فوت کردند. بر همین اساس در جلسه فوق به افزایش آموزش‌های بهداشتی و توصیه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها، صدا و سیما و رسانه‌ها تاکید شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به وضعیت دارو و واکسن آﻧﻔﻠﻮاﻧﺰا در کشور، توضیح داد: با توجه به تمهیدات وزارت بهداشت علی رغم تمامی شایعه‌ها، کمبود دارو و واکسن  آنفلوآنزا وجود نداشته و در تمامی داروخانه‌های خصوصی و مراکز بهداشتی و درمانی  به وفور یافت می‌شود.

وی، افزود: با پیشنهاد رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مقرر شد کمیته مشترکی در وزارت بهداشت با حضور برخی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شود تا در این زمان باقی مانده از فصل سرما تبادل نظری برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ارائه گزارش معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص برنامه ملی شناسائی و درمان بیماری HIV دستور کار دوم کمیسیون بهداشت و درمان بود، تصریح کرد: در این جلسه گزارشی در خصوص برنامه‌های آموزشی و روش‌های پیگیری از انتقال بیماریHIV، از جانب مسئولان وزارت بهداشت ارائه شد و بر اساس آن تمهیدات بسیاری برای جلوگیری از انتقال این بیماری انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به یکی از تمهیدات وزارت بهداشت ودرمان در خصوص کنترل و پیشگیری از انتقال بیماری HIV خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های انتقال بیماری HIV ازطریق تزریقات افراد معتاد است، بر همین اساس با ایجاد مراکز ترک اعتیاد با متادون و توزیع روزانه سرنگ و سوزن به افراد پرخطر، آمار ابتلا به بیماری HIV را به شکل قابل توجهی کاهش داده است، بنابراین اگر مراقبت‌های اولیه و روش‌های پیشگیرانه در جامعه آموزش داده شود از ابتلا به این بیماری کاسته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز