خبرگزاری کار ایران

شکوری راد در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم باید نتیجه‌رأی دادن را در سفره‌شان مشاهده کنند/ هیچ‌گاه بحث تحریم انتخابات را مطرح نکردیم/ حاکمیت باید خودش را با مردم هماهنگ کند

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۶۶۸

دبیرکل حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه تحریم انتخابات موجه نیست و ما هیچ‌گاه و هیچ وقت بحث تحریم انتخابات را مطرح نکردیم، گفت: حاکمیت باید خودش را با مردم هماهنگ کند نه اینکه آنان را به هر سمتی که می‌خواهد بکشد.

علی شکوری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره این‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان می‌کنند نهادها و اهرم‌هایی از بیرون باعث شده‌اند که دیگر مجلس در رأس امور نباشد و نمود عینی این گفته‌ها در تصمیم‌گیری وکلای ملت به چشم می‌خورد؛ چه باید کرد که طبق قانون اساسی مجلس در رأس امور باشد، گفت: ساز و کار حکومت‌داری در کشور ما از چارچوب قانون اساسی خارج شده است، توزیع قدرت بین نهادها متناسب با جایگاه قانونی که دارند نیست و باید گفت قدرت از مجلس گرفته شده است. 

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان این‌که مجلس باید به جایگاه خودش بازگردد، اظهار کرد: انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم همه جسور و شجاع باشند و بتوانند مقابل افراطیون ایستادگی کنند.

وی افزود: بعضی از این آدم‌ها بسیار خوب، توانمند و کارآمد هستند اما ممکن است آن وجهه سیاسی لازم را برای مقاومت در برابر فشارها نداشته باشند و می‌آیند این موضوع را هم صادقانه بیان می‌کنند؛ معتقدم نماینده واقعی کسی است که حق خود را استیفا کند.

شکوری‌راد درباره این‌که سال ۹۴ یک شور و نشاط اجتماعی برای برگزاری انتخابات وجود داشت اما به دلیل عملکرد مجلس دهم که برخی آن را به عملکرد اصلاح‌طلبان نسبت می‌دهند این نشاط کم شده است، گفت: بشخصه عملکرد فراکسیون امید را متوسط ارزیابی می‌کنم.

وی ادامه داد: بخشی از این متوسط بودن به این بازمی‌گردد که فراکسیون امید اکثریت مجلس را به دست نیاورد و در شرایط خاصی قرار گرفت.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در خصوص این‌که افکار عمومی مطرح می‌کند شاید استقبال از انتخابات مجلس شورای اسلامی مانند سال ۹۴ نباشد، بیان کرد: مردم طبیعتا نگاه می‌کنند به خروجی کار و آن چه قابل رؤیت است چیست، آنان خروجی کار را ضعیف مشاهده می‌کنند.

وی تاکید کرد: مردم باید نتیجه رأی‌ دادن را سر سفره‌شان ببیند اما آن را مشاهده نکردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: به نظر می‌رسد اراده‌ای که از سوی مردم شکل می‌گیرد برای شرکت در انتخابات توسط نهادهای قدرت به یغما می‌رود و باز نمی‌گردد ما باید به مردم ثابت کنیم که اگر رأی می‌دهند قطعا در سرنوشت‌شان موثر است نه این که رأی‌شان دیده نشود و تاثیری نداشته باشد.

وی با اشاره به تجمع اقتدار و امنیت که پس از حوادث اخیر برگزار شد، گفت: در میدان انقلاب رسماً پلاکارد نفی انتخابات بالا برده شد و این نشان‌دهنده این است که کانون‌هایی در کشور همین اثربخشی نصف و نیمه‌ای که وجود دارد را برنمی‌تابند، آنان انتخابات را از محتوا خالی کرده‌اند و همین را هم برنمی‌تابند.

شکوری‌راد خاطرنشان کرد: مشخص است مردم هنگامی که مشاهده می‌کنند رأی‌شان بلااثر است طبیعتا این سوالات را از خودشان می‌پرسند که چرا به چه دلیل و به چه کسی رأی دهند و اعتقادم بر این است که حاکمیت باید به این سوالات پاسخ دهد.

وی درباره این‌که چه باید کرد که سرمایه‌های اجتماعی بازگردد، گفت: تحریم انتخابات موجه نیست، ما هیچ‌گاه و هیچ وقت بحث تحریم انتخابات را مطرح نکردیم.

شکوری‌راد با اشاره به قانون اساسی و اصول مربوط به حق مردم در انتخابات بیان کرد: قانون اساسی ظرفیت‌هایی مانند برگزاری چهار نوع انتخابات و یک همه پرسی دارد و اجازه می‌دهد مردم بیایند و با دادن رأی در تعیین سرنوشت‌شان مشارکت داشته باشد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی یادآور شد: اصل ۶ قانون اساسی گفته است که اداره جمهوری اسلامی با رأی مردم است، بنابراین همه چیز فرع بر رأی مردم است.

وی ادامه داد: سخنان حضرت امام که اخیرا با اعضای مجلس خبرگان پخش شد نشان دهنده دید امام به جایگاه مردم و حق رأی آنان است، حاکمیت باید خودش را با مردم هماهنگ کند نه اینکه آنان را به هر سمتی که می‌خواهد بکشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز