خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس را به بازی گرفتند/ در جلسات غیرعلنی به جای شفافیت، نمایندگان را دور می‌زدند/ نگرانم مجلس یازدهم افراطی باشد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۵۶۳

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در جلسات غیرعلنی به جای شفافیت، نمایندگان را دور می‌زدند، تاکید کرد: امیدوارم مجلس غیرسیاسی، معتدل و اقتصادی داشته باشیم اما نگران فضای افراطی مجلس یازدهم هستم.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره اینکه برخی مجلس دهم  را ضعیف‌ترین مجلس بعد از انقلاب می‌دانند، گفت: در پایان هر مجلس چنین موضوعی نسبت به مجلس گذشته گفته می‌شود و می‌گویند ضعیف‌‌ترین مجلس است، اما من معتقد هستم باید ارزیابی دقیق‌تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در مجلس کنونی نقاط قوتی داشت اما نقاط ضعف به‌ویژه در جلسات غیرعلنی مشخص می‌شد زمانی که مجلس را وادار می‌کردند که یک سری تصمیمات اتخاد کند که یکی از نمونه‌های آن افزایش قیمت بنزین بود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب یادآور شد: مجلس هر چه بیشتر به آخر خود نزدیک شد، مورد بازی قرار گرفت و متاسفانه هیات رئیسه در این موضوع صاحب نقش بودند که البته باید پاسخگو باشند.

وی افزود: آخرین مورد آن افزایش قیمت بنزین بود که مجلس مخالفت و سه بار رای‌گیری کرد اما به رغم این موضوع رئیس مجلس خلاف نظر مجلس رای داد و در جلسات غیرعلنی به جای اینکه برای نمایندگان شفافیت صورت بگیرد بیشتر آنها را دور می‌زدند.

فلاحت‌پیشه بیان‌کرد:‌ اما مجلس در برخی موارد از جمله در تعدیل و عادلانه کردن حقوق بازنشستگان و کسانی که زیر دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کردند، افزایش چند برابری مستمری دهک‌های پایین به‌ویژه افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بودند، اعتبارات عمرانی و کمک به حوزه‌های دفاعی و توان موشکی کشور خوب ورود کرد اما رو به آخر که رفت جلسات غیر علنی به مجلس ضربه زد.

وی درباره اولویت‌های مجلس یازدهم گفت: وقتی می‌گویند مجلس عوام، تعریف بدی از مجلس نیست، به معنی این است که نماینده آنچه که در سینه مردم می‌گذرد را باید مطرح کند؛‌ لذا مجلس آینده باید دستور کارهایش را از مردم بگیرد وقتی که مشکلات مردم اقتصادی است، طبیعتا دستور کار مجلس آینده هم اقتصادی خواهد بود. 

وی تاکید کرد: نگران هستم که فضای افراطی در مجلس آینده شکل بگیرد و به جای صلح و توسعه کشور را به سمت جنگ ببرند؛ این خطری تهدید کننده است.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین و فروش مازاد مصرف کشور،‌ حداقل روزی ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد دولت را افزایش داده است که با درآمد هر روز می‌شود یک مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، به شرطی که شفافیت صورت بگیرد و این پول صرف جای‌های دیگر نشود. هر کسی در هر جایی تصمیم می‌گیرد و پولی از کشور جایی هزینه می‌شود، خودش هم باید پاسخگوی آن باشد.

این نماینده مجلس درباره سیاست خارجی ایران در شرایط فعلی، گفت: مثلثی افراطی در دنیا شکل گرفته است و ترامپ و نتانیاهو مرتجعان اضلاع آن هستند که برای توطئه، جنگ و گرفتار کردن ایران، فضای بحرانی را چیده‌اند، ما باید از این وضعیت خارج شویم و پول مملکت صرف توسعه کشور شود.

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در نهایت این ملت هستند که باید مشکلاتشان حل شود،‌ گفت:‌ معتقدم هزینه بهینه منافع و منابع مملکت باید به سود مردم کشور و در دستور کار مسئولان باشد.

فلاحت‌پیشه آرایش سیاسی مجلس آینده را منوط به نحوه حضور جناح‌های سیاسی در انتخابات دانست و تصریح کرد:‌ امیدوارم مجلس غیرسیاسی، معتدل و اقتصادی داشته باشیم اما نگران فضای افراطی مجلس  یازدهم هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز