خبرگزاری کار ایران

امینی در نطق میان دستور:

افزایش قیمت بنزین پایه کارشناسی ضعیفی داشت

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۴۹۷

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت بنزین آن هم در شرایط فعلی اقتصادی با پایه کارشناسی ضعیف انجام شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سلام امینی در جلسه علنی امروز(دوشنبه، ۱۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: مقام معظم رهبری با استناد به نظرات کارشناسان از تصمیم سران قوا برای افزایش بنزین حمایت کردند اما تأکید داشتند دولت باید جلوی گرانی‌ها و فشار به اقشار کم درآمد بگیرد.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح با هدف ایجاد عدالت اجتماعی و کم کردن فاصله طبقاتی، اصلاح قیمت بنزین و متناسب‌سازی آن با قیمت جهانی، جلوگیری از مصرف بی‌رویه سوخت و جلوگیری از قاچاق انجام شد اما در مقام عمل شاهد افزایش قیمت کالاها و گرانی ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی اجناس و خدمات بوده‌ایم که در نتیجه شکاف طبقاتی نه تنها کم نشد بلکه بیشتر نیز شد.

وی تصریح کرد: مصرف سوخت پس از سیر نزولی چند روز اولیّه، افزایش قیمت دوباره به روال گذشته بازگشت و آلودگی هوای شهرهای بزرگ از جمله تهران نیز شاهدی است بر این مدعا که افزایش قیمت بنزین بر کاهش آلودگی هوا هم تأثیر چندانی نداشته است. همچنین وضعیت قاچاق سازمان یافته هنوز مشخص نیست و افزایش قیمت تبعات سنگین سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به همراه داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این شرایط مجریان امر اعتقاد دارند افزایش قیمت سوخت بر قیمت خدمات و حمل و نقل عمومی تأثیرگذار نیست و قیمت‌ها باید با نرخ قبلی ثابت بماند که با هیچ عقل سلیمی همخوانی ندارد چرا که حتّی اگر بنزین تک نرخی و با قیمت ۱۵۰۰ تومان نیز به فروش می‌رسید باز هم افزایش ۵۰ درصدی به دنبال خود داشت امّا بهرحال مردم در این فرآیند مقصر نیستند و نباید تاوان برخی تصمیمات را بدهند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دولت اعلام کرده بود تمام درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به صورت یارانه به حساب خانوارها واریز خواهد شد امّا پس از آن اعلام کردند که آن را به سبد حمایتی تبدیل کرده‌اند و همه می‌دانیم این طرح به خاطر وابستگی به درآمد دولت، طرحی ناپایدار خواهد بود لذا از دولت می‌خواهم به وعده‌های اولیّه خود عمل کرده و مابه‌التفاوت حاصل از افزایش قیمت بنزین را به صورت یارانه به رقم یارانه قبلی اضافه و به دهک‌های نیازمند پرداخت نماید.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به نارضایتی‌های مردم از نحوه پرداخت یارانه سوخت گفت: روزانه تعداد زیادی از مردم طی تماس‌های خود اعلام می‌کنند که هیچ رقمی برای جبران افزایش قیمت سوخت به حساب‌های آنها واریز نشده است و امیدواریم هر چه زودتر اصلاحات جبرانی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود و اگر بازگشت به شرایط قبل مقدور نیست اصلاح عملکرد فعلی و جبران فشار به مردم که باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز