خبرگزاری کار ایران

اقتصاددان اسپانیایی در گفت‌وگو با ایلنا:

سیاست پولی مناسب و تلاش دیپلماتیک راه‌حل مشکلات اقتصادی ایران است/ ایران و آمریکا نشان دادند که می‌توان با گفت‌وگو مشکلات را حل کرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۷۵

اقتصاددان اسپانیایی بر لزوم گفت‌وگو برای کاهش تنش‌ها تاکید کرد و گفت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که از تلاش‌های دیپلماتیک خسته شده است، همیشه فرصت برای کار بیشتر وجود دارد. اخیرا دیدیم با گفت‌وگو می‌شود مشکلات میان ایران و‌ آمریکا را حل کرد

دانیل لاکاله استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد است، حوزه تخصصی او اقتصاد جهانی است. وی جزو بیست اقتصاددان برتر جهان است که تاکنون کتاب‌های پرفروشی در حوزه اقتصاد مانند «فرار از تله بانک مرکزی» و «زندگی در بازارهای مالی» نوشته‌ است. کتاب‌های وی به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و چینی و پرتغالی ترجمه و منتشر شده‌‌ است.
 
لاکاله سخنرانی‌های کلیدی را در معتبرترین انجمن‌ها در سراسر جهان از جمله فدرال رزرو در هوستون، بنیاد هری پایتس در واشنگتن، مدرسه اقتصاد لندن، صندوق انجمن اجتماعی در میامی و مجمع جهانی اقتصاد ارائه کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش های میان ایران و آمریکا بیان کرد:

دانیل لاکاله در ابتدا در مورد تنش‌های میان ایران و آمریکا گفت: از طرف هر دو کشور باید تعهدی وجود داشته باشد، به نظر می‌رسد ایالات متحده احساس می‌کند که برنامه هسته‌ای تهدید مستقیمی برای اسرائیل و ایالات متحده خواهد بود، بنابراین باید یک سطح قوی از تعهد از سوی ایران وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که متنوع‌سازی تأمین انرژی در ایران بدون خطر است. ایران می تواند برای اهداف صلح آمیز، به جای انرژی هسته‌ای، یک استراتژی خورشیدی و تجدیدپذیر را دنبال کند ، زیرا اکنون این فناوری‌ها ارزان‌تر و رقابتی‌تر هستند.

بانک مرکزی باید تورم را متوقف کند

ایران باید توافق‌های اقتصادی دوجانبه با کشورهای منطقه داشته باشد

این اقتصاددان اسپانیایی برای کاهش مشکلات اقتصادی ایران پیشنهاد کرد: بانک مرکزی ایران باید رشد عرضه پول را کاهش دهد تا ریسک تورم را متوقف کند. هم چنین ایران باید دستیابی به توافق‌های دو جانبه با کشورهای منطقه و سایر جهان برای تنوع بخشیدن به تجارت و تقویت اقتصاد ضمن کاهش وابستگی به نفت را هدف قرار دهد. 

وی هم چنین در ادامه به کاهش تعهدات ایران و نتایج نشست کمیسیون مشترک برجام پرداخت و تاکید کرد:  من فکر می‌کنم گام‌های مثبت تنها در صورتی که تعهدها به صلح و ثبات در منطقه منتهی شود و در سطح جهانی این موضوع شناخته شود، برداشته خواهد شد. بنابراین تلاش‌های دیپلماتیک باید ادامه یابد.  

تحریم نباید آسیبی به مردم عادی بزند

گفت‌وگو نشان داد که می‌تواند مشکلات میان ایران و‌ آمریکا را حل کند

همه راه‌های دیپلماتیک و مذاکره باید تقویت شود

این استاد دانشگاه با انتقاد در مورد تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها هرگز نباید به مردم عادی آسیب برساند، اما در بسیاری از موارد آنها این کار را می‌کنند و در نهایت آنچه باید اتفاق بیفتد این است که همه راه‌های دیپلماتیک و مذاکره باید تقویت شود. در مورد همه مسائل می‌شود گفت‌وگو کرد تا از تحریم‌هایی که ممکن است به شهروندان آسیب برساند، جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که از تلاش‌های دیپلماتیک خسته شده است، همیشه فرصت برای کار بیشتر وجود دارد. اخیرا دیدیم با گفت‌وگو می‌شود مشکلات میان ایران و‌ آمریکا را حل کرد. 

وی هم چنین در مورد مذاکره میان ایران و آمریکا گفت: مذاکره کاملاً امکان‌پذیر است. ایالات متحده و اسرائیل از نظر برخی اظهارنظرهای سیاسی احساس خطر می‌کنند که این موضوع می‌تواند از ارتباط و مذاکره میان ایران و‌ آمریکا جلوگیری کند.

اعتراض‌ها در ایران تنها به دلیل فشار اقتصادی بود

سیاست پولی مناسب و تلاش دیپلماتیک راه حل مشکلات اقتصادی است

دانیل لاکاله در ادامه با اشاره به اعتراض‌های اخیر در ایران گفت: اعتراض‌های اخیر در ایران کاملاً جنبه اقتصادی دارد. مسئله اصلی افزایش تورم و هزینه‌های سخت زندگی بر خانواده‌ها و شهروندان است. به همین دلیل است که سیاست‌های پولی بانک مرکزی ایران باید تقویت و کنترل شود. تورم به دلیل عرضه زیاد پول بسیار زیاد است و قبل از تحریم‌ها هم خیلی زیاد بود. یک سیاست پولی مناسب همراه با تلاش‌های دیپلماتیک قوی‌تر برای پایان دادن به تحریم ها باید به کار گرفته شود و باعث شود اقتصاد ایران به سرعت بهبود یابد.

ایران کشوری باز برای مذاکره است

ایران می‌تواند توافق‌های خوبی منعقد کند

وی گفت: ایران کشوری باز برای گفت‌وگو است و نشان داده می‌تواند توافق‌های دوجانبه خوبی منعقد می‌کند حتی می‌تواند توافق‌های مهم‌تری هم شکل دهد.

دانیل لاکاله در مورد اظهار نظر غرب در مورد اعتراض‌ها در ایران گفت: در بسیاری موارد، امور داخلی می‌تواند به مشکلات دیپلماتیک تبدیل شود. من معتقدم تقویت گفت‌وگو و همکاری باعث می‌شود که سایر کشورها نیز احساس خطر و تهدید نکنند. 

تلاش دیپلماتیک برای ارسال دارو به ایران ادامه یابد

وی به مشکلات بیماران در ایران اشاره کرد و گفت: همکاری برای پایان دادن به تحریم‌ها بسیار مهم است. هدف تحریم‌ها تهیه دارو نیستند، اما ممکن است تأثیرات ثانویه‌ای داشته باشد، به همین دلیل باید تلاش‌های دیپلماتیک و روابط دوجانبه تقویت شود و کشورهای اروپایی برای ارسال داروهای بیماران خاص به ایران تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز