خبرگزاری کار ایران

حسنوند در نطق میان دستور:

فتنه اخیر دشمنان راه به جایی نبرد/ کلید حل مشکلات در داخل است

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۶۹

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به فتنه اخیر دشمنان علیه جمهوری اسلامی گفت: فتنه‌ای که یک ضلع آن تحریم و فشار اقتصادی و عدم فروش نفت و جلوگیری از درآمدهای ارزی بود و ضلع دیگر آن بحران‌های اجتماعی و تشدید التهابات و شورش های خیابانی تعریف شده بود که راه به جایی نبردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فریدون حسنوند در جلسه  علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک روز دانشجو، گفت: حادثه‌ای که در آن حق‌طلبی و استکبارستیزی دو شاخصه مهم و اساسی آن واقعه بود. این ایام توطئه‌ای عمیق و پیچیده در کشورهای در خط مقدم مقاومت و در مقابله با آمریکا و اسرائیل غاصب در حال اجرا است که می‌طلبد با هوشیاری کامل و دقیق آن را تجزیه و تحلیل و بررسی کرده و هوشیارانه و شجاعانه آن را خنثی کرد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طراحان این دسیسه شوم آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات بوده و کشورهای هدف این طراحی عراق، لبنان و ایران و توسط مثلث غربی، عبری و عربی در حال اجراست. یکی از مهم‌ترین دلایل این اقدامات مذبوحانه گرفتن انتقام از کشورها و سازمان‌ها و جریان‌های بزرگ انقلابی، سیاسی و مردمی مانند حزب‌الله، حشدالشعبی و انصارالله و در رأس آن ایران انقلابی و اسلامی است؛ کشورها و گروه‌هایی که طراحی ۱۰ ساله آمریکا و اسرائیل در راه‌اندازی داعش و تغییر جغرافیای خاورمیانه را با هزینه‌های هنگفت با نابودی داعش و سایر تروریست‌ها و آزادسازی سوریه و  عراق از دست اشغالگران رقم زدند.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف این پروژه چند لایه حذف سیاسی حزب‌الله و حشدالشعبی در دولت و مجلس لبنان و عراق و انزوای انصار الله با حمایت مالی و اطلاعاتی عربستان و امارات و طراحی و پشتیبانی سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل است. به دنبال اعتراضات مردمی پیرامون شرایط اقتصادی در عراق و لبنان و حضور مردم در میادین و خیابان‌ها سعی بر این بود که این اعتراضات به تدریج خشن و خونین و رنگ و بوی سیاسی بگیرد و مطالبات به سمت تغییر ساختار سیاسی و نظام سیاسی در این دو کشور هدایت و انحلال مجلس و دولت در دستورکار قرار گیرد که با فرض برگزاری انتخابات زودرس در این دو کشور بتوانند با تحریکات منفی و مخدوش کردن چهره انقلابی جریان‌های مذکور در افکار عمومی و با هزینه‌های دلارهای عربستان آن‌ها را از رسیدن به مناصب در دولت و مجلس در کشورهای ذکرشده محروم کرده و عملا آنان را از قدرت سیاسی حذف نمایند. 

رئیس کمیسیون انرژی افزود: در همین راستا ایران نیز به عنوان پشتوانه اعتقادی و مستشاری محور مقاومت به عنوان هدف نهایی این فتنه انتخاب شد که متاسفانه بستر لازم برای اجرای آن در اعلام زمان گرانی بنزین و اعتراض‌های به حق و قانونی مردم و نگرانی اقشار مختلف از فشارهای اقتصادی وضعیت نابسامان معیشتی مهیا شد؛ فتنه‌ای که یک ضلع آن تحریم و فشار اقتصادی و عدم فروش نفت و جلوگیری از درآمدهای ارزی بود و ضلع دیگر آن بحران‌های اجتماعی و تشدید التهابات و شورش‌های خیابانی تعریف شده بود.

حسنوند تاکید کرد: جریان‌های ضد انقلاب خارج‌نشین با حمایت استکبار رسانه‌ای و برخی افراد وابسته سعی در تغییر فضای جامعه از مطالبات اقتصادی به مطالبات سیاسی و اقدامات آشوبگرانه داشت اما به دلیل ساختار مستحکم و مردمی و انقلابی جمهوری اسلامی و وجود رهبری آگاه و هوشمند و مردمی با اراده با پشتوانه مردمی نمی‌توانستند در گام نخست تغییر دولت و انحلال مجلس شورای اسلامی را درخواست نمایند بلکه با ایجاد آشوب و اغتشاشات و شورش‌های خیابانی و تشدید فشارهای اقتصادی و تحریم ظالمانه هم زمان فشار اصلی جهت تسلیم و سازش و به پای میز مذاکره نشاندن و عقب ‌شینی از اصول آرمان‌ها در دستورکار قرار گرفت و در اجرای این پروژه نیم‌نگاهی نیز به تحرکات نظامی در دستور قرار گرفته بود. ضمن اینکه با فشارهای غیر طبیعی سیاسی سعی بر بحرانی جلوه دادن شرایط جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی داشتند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: یقینا جریان مقاومت نقطه اصلی و اساسی این همه طراحی و دشمنی بود. پروژه‌ای که سال‌ها در طراحی و برنامه‌ریزی استکبار قرار داشت اما باید اعلام نماییم اسرائیل و عربستان بدانند فتح مکه و مدینه و بیت المقدس به دست فرزندان انقلاب اسلامی است و  آن روز دیر نیست.

حسنوند گفت: بسیار عجیب است، رهبر معظم انقلاب بارها به صراحت پس از تذکرات و هشدارهای خصوصی و محرمانه به برخی مسئولین کشور در انظار عمومی آن ها را از انجام مذاکره با دشمنان در این شرایط و بیان چند باره مضرات مذاکره در حالت نابرابر و ظالمانه با طرف زورگو و مستبد بر حذر داشته اما بازهم برخی حضرات که قبله آمال‌شان را در هماهنگ نمودن با کدخدا می بینند با گستاخی دم از مذاکره به بهانه‌های مختلف می زنند، آقایان مسئول مگر خطاب رهبری به شما نیست؟ چرا خود را به تجاهل و تغافل زده‌اید؟ روی سخن رهبری با شماست، بدانید کلید حل مشکلات در داخل است؛ در این شرایط حساس اقدام برخی افراد در چراغ سبز نشان دادن به دشمنان در بحبوحه حوادث آبان ماه و ارسال نامه ۷۷ نفر ورشکسته سیاسی کاملا مشکوک و یک اقدام هماهنگ با دشمن تلقی و ارزیابی می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی تاکید کرد: از طرفی اظهارات مایوس کننده برخی مسئولان نگرانی‌ها و کد دادن به دشمن را مضاعف می‌کند، امروز یکی از اهداف دشمنان هدف قرار دادن امید در مردم و به ویژه نسل جوان است که به شیوه‌های مختلف در حال انجام آن است. سیاه‌نمایی و بدبینی به نظام و مسئولان در سرلوحه کار قرار دارد، جا دارد تریبون مجلس، صدا و سیما و نماز جمعه امید به جامعه تزریق نماید، برخی سیاسیون ناتوان و ناکارآمد در ایام نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی برای پوشش دادن به ضعف‌های خود در راستای اهداف شوم دشمنان حاکمیت را تهدید به اردوکشی خیابانی و ایجاد آشوب و بلوا مانند حوادث آبان ماه سال جاری نموده، قصد گروکشی سیاسی و امنیتی و امتیازگیری از نظام و انقلاب را دارند. به این کهنه‌کاران سیاسی، امنیتی می‌گوییم فرزندان روح الله هنوز هم پا در رکاب و آماده جهاد و شهادت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز