خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت::

اگر چهره‌های اصلی اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشوند از ارائه لیست خودداری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۰۹۸

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: بر عکس دوره قبل اگر چهره‌های اصلی و پیشروی اصلاح‌طلب که می‌توانند نشانه تغییر باشند تایید صلاحیت نشوند شاید حزب اتحاد ملت و اصلاح‌طلبان از دادن لیست خودداری کنند. مفهوم انتخابات یعنی یک رقابت منصفانه و سالم و برای رسیدن به این امر باید این فضا به وجود آید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین نقاشی رئیس روابط عمومی شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسات دفتر سیاسی و شورای مرکزی حزب در روزهای اخیر گفت: پس از بررسی‌های فراوان حزب تصمیم گرفت که برخی از اعضا برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس در تهران ثبت نام کنند و بنده هم در همین راستا امروز اینجا حضور پیدا کردم.

وی ادامه داد: حزب اتحاد ملت به این نتیجه رسیده که اصل حضور در انتخابات را به عنوان یک رفتار دموکراسی خواهانه و اصلاح‌طلبانه نگاه کنند و با همه محدودیت‌ها و معزوریت‌ها از جمله نحوه عملکرد شورای نگهبان در بحث نظارت استصوابی که باعث انتقادهای جدی به این شورا شده اما باز می‌توان مجلسی در رأس امور تشکیل داد. مجلسی که در مقابل فشارهای بیرون مجلس که برخی اوقات از سوی نهادهای قدرتمند بالادستی وارد می‌شود و نمایندگان را مقهور می‌کند، تنها با حضور نیروهای اصیل و پیشروی اصلاح‌طلب می‌توان با آنها مقابله کرد. ما عقیده داریم با حضور این نیروها بسیاری از این فشارها کمتر خواهد شد و مجلس به کارکرد اصلی خود خواهد رسید.

نقاشی با اشاره به شلوغی‌های اخیر و اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین گفت: این جمع‌بندی‌ها پیش از وقایع آبان ماه بود هر چند پیش از این فجایع نیز بدنه رای اصلاح‌طلبان با تردید مواجه شده بود اما این اتفاقات نیز باعث شد که تردیدها بیشتر شود در جلساتی که پس از شلوغی‌های اخیر داشتیم این بحث مطرح شد که دیگر چرا انتخابات مطرح نیست بلکه اکنون بحث اصلی این است که چرا برخوردهای نهادهای حاکمیتی با مجلس که عصاره 80 میلیون ایرانی است سبب مخدوش شدن جایگاه آن شده مجلسی که تنها نهاد قانونی و تقنینی است امروز بسیار کم‌اثر شده است.

نقاشی افزود: ما با این نگاه که این یادگار انقلاب مشروطه و نهادی که رهبری نیز بر آن تاکید بسیار بر آ‌ن دارند کم‌کارتر شده در انتخابات شرکت کردیم و بر این عقیده هستیم که برای حل این موضوع تنها یک راه‌حل وجود دارد و آن این است که شورای نگهبان رویکرد نظارتی خود را ترک کند و بر اساس قانون استعلام از مراجع چهارگانه رفتار کند. تا امکان حضور نیروها و شهروندان مختلف به وجود آید در این صورت شاید اعتماد برخی از مردم جلب شود و آنها در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند. به هر حال مردم دغدار هستند و شاهد فجایعی بودند که دل آنها به درد آمده و جا دارد به آن دسته از خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده‌اند تسلیت بگویم. در نهایت تغییر رویکرد شورای نگهبان شاید بتواند این قهر مردم با صندوق رای را تا حدودی التیام ببخشند.

وی با اشاره به شفافیت رای و مالی گفت: شفافیت یکی از مولفه‌های اصلی دموکراسی خواهی است و هیچ نیروی دموکرات و اصلاحات خواهی نمی‌تواند مخالف این امر باشد.

نقاشی در خصوص لیست اصلاح‌طلبان و برنامه حضور آنها در انتخابات مجلس یازدهم گفت: فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان بر خلاف اصولگرایان پس از تایید کاندیداها توسط شورای نگهبان آغاز خواهد شد اما رویکرد ما در این انتخابات با انتخابات قبلی تفاوت دارد و آن این است که بر عکس دوره قبل اگر چهره‌های اصلی و پیشروی اصلاح طلب که می‌توانند نشانه تغییر باشند تایید صلاحیت نشوند شاید حزب اتحاد ملت و اصلاح‌طلبان از دادن لیست خودداری کنند. مفهوم انتخابات یعنی یک رقابت منصفانه و سالم و برای رسیدن به این امر باید این فضا به وجود آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز