خبرگزاری کار ایران

وکیلی:

عارف نمی‌آید/ اگر پیام صریح رهبری نبود، افزایش قیمت بنزین با طرح سه فوریتی نمایندگان متوقف می‌شد/حساسیت بی‌خودی روی اشتغال فرزندان مسئولان ایجاد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۰۲۲

عضو فراکسیون امید گفت: شنیده‌ام عارف نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدعلی وکیلی صبح امروز در وزات کشور در پاسخ به این پرسش که آیا عارف نامزد انتخابات مجلس می‌شود، اظهار کرد: صبح امروز از دوستان شنیدم عارف نامزد انتخابات نمی‌شود.

وی با اشاره به عملکرد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد قوه مقننه، گفت: انتقاد کردن کار ساده‌ای است به ویژه برای آنان که دستی در امور داشته‌اند. پیشتر هم گفتم که آنچه که امروز در کف خیابان است، کارنامه همه مجالس و چپ و راست است بنابراین کسی نمی‌تواند خودش را نسبت به وضع فعلی کشور بی‌تقصیر بداند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس دهم کاستی خودش را داشت و در پس نهادسازی‌هایی که در این سال‌ها شکل گرفت، جایگاهش را از دست داد.

وی ادامه داد: ما امروز شاهد قانون‌گذاری نهادهای مختلفی هستیم و بخشی از وظایف مجلس را عهده‌دار شده‌اند.

این عضو فراکسیون امید درباره اقدامات صورت گرفته از سوی هیات عالی نظارت مجمع تشخیص عنوان کرد: هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت در ابتدا به عنوان بازوی مجمع برای نظارت بر سیاست‌های کلی و به شرط آوردن در صحن مجمع تشکیل شد ولی امروز در عرض مجلس و شورای نگهبان عمل می‌کند.

وی با بیان این که شورای هماهنگی سران قوا که تدبیری بود برای شرایط سخت و شبه جنگی امروز به مسائلی ورود می‌کند که برآیند شرایط جنگی نیست، اظهار کرد: درباره مصوبه بنزین نیز مجلس در گذشته و در برنامه‌های پنجم و ششم مجوز افزایش بر اساس قانون هدفمندی و در روشی پلکانی را داده بود اما اینکه شرایط کنونی اجازه افزایش ۲۰۰ درصدی را می‌داد یا خیر، نیاز به بررسی دارد.

وکیلی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید مورد مشورت قرار می‌گرفتند. ما در ۳ مرحله این پیشنهاد را رد کردیم ولی آقایان به جمع بندی رسیدند و این جمع بندی باید مسئولیت تضامنی برای اعضا این شورا ایجاد میکرد ولی نکرد.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: این مصوبه نه رعایت تاب‌آوری مردم در آن شده است و نه شرایط اقتصادی. در شب عید و شرایطی که کشورهای اطراف در آشوب هستند نباید چنین کاری انجام می‌شد ولی شد. نمایندگان این مساله را گوشزد کرده بودند اما به آن عمل نشد.

وی با اشاره به اظهارات مطرح شده در جهت موافقت با افزایش قیمت بنزین، گفت: داشتن تحلیل اقتصادی صرف درباره بنزین صحیح نیست. افزایش قیمت بنزین روی تورم و سایر کالاها اثر می‌گذارد بنابراین اگر پیام صریح رهبری نبود، این افزایش قیمت با طرح سه فوریتی نمایندگان متوقف می‌شد.

نماینده دوره دهم در جمع خبرنگاران درباره استخدام اقوامش در زیر مجموعه‌های وزارت کار و صنایع بهشهر گفت: بداخلاقی وجود داشت که توسط یک خبرنگار مریض نسبتی به من داده شد و در فضای رسانه‌ای چرخید ما در پس این خبر بی‌اساس تکذیب کردیم. اما توضیح ما دیگر شنیده نشد این بی‌اخلاقی است که می‌چرخد و کار خود را می‌کند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته یکی از روزنامه‌های کشور براساس همین مطلب کذب مطلبی را منتشر کرده بود یادآور شد، این روزنامه مطلبی را پیرامون بیوگرافی من منتشر کرده بود و پس از تماس من با آنها گفتم این مطلب را از کجا برداشتید که سراسر کذب و دروغ است.

وکیلی ادامه داد: سردبیر گفت من بعد از انتشار خبر دیدم انتشار مطلب کپی از آن مطالب قبلی است و این در حالی است که اخلاق حکم می‌کرد از من سوال مجدد بپرسند.

نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به حضور پسرش در یک شرکت صوری و کاغذی گفت: من این موضوع را سه سال پیش به تفصیل توضیح دادم او بدون اطلاع من از طریق یکی از دوستانش در شرکتی حضور پیدا کرده و کار مشاوره انجام می‌داد. بعد از اینکه فهمیدم او را وادار به استعفا کردم اما سه سال به خاطر یک هفته حضور او در این شرکت همه جا گفتم مهدی وکیلی مثل هزاران جوان دیگر حقش است که برود برای خودش کاری دست و پا کند و اگر ما نمی‌توانیم برای هزاران جوان دیگر کار ایجاد کنیم از سر بی عرضگی ما است.

وی گفت، پسرم حق دارد بعنوان یک جوان که دانشجوی دکترا است برای خود کاری پیدا کند اما چون پسر من است به او می‌گویم این کار را نکند.

وکیلی ادامه داد: پسر من می‌تواند برود در روزنامه پدرش کار کند اما هزاران جوان دیگر وجود دارند که به شکلی مرتبط با مسئولان هستند اگر آنها در شرکت‌های شفاف و با حقوق‌های مشخص کار کنند و ما مانع آن شویم که بتواند زندگیشان را بچرخانند در واقع داریم فرزندان این آقایان را وادار به کار چاق کنی می‌کنیم.

وی در مورد برادرش که در صنایع بهشهر بعد از دوران بازنشستگی‌اش سمت گرفته است گفت: او ۳۰ سال است که در صنایع مختلف مدیر است و جزء مدیران صنایع ملی کشور است و جزء مدیران صنایع بزرگ از جمله هفت تیر و الغدیر است.

وکیلی اظهار کرد: برادرم اگر می‌خواست به صورت طبیعی جایگاه به دست بیاورد به جای خیلی از آقایان در مسئولیت‌های حساس می‌نشست اما به واسطه اینکه من نماینده شدم به برادرم گفتم و از او خواهش کردم سطح کارهایش پایین‌تر از زمانی باشد که من نماینده هستم و اصلا من با وجود دستگاه‌های نظارتی می‌توانم مانع اعمال قانون شوم، برادرم جانباز است و جانبازان از قوانین بازنشستگی مستثنی هستند.

وی افزود: من تلاش کردم مدیرانی پاک دست در حوزه  اقتصاد، صنایع و مسائل اجتماعی به کار گماشته شوند و اگر فرصتی پیدا شود سعی می‌کنم مدیران پاک دست جایگزین مدیران دیگر بشوند چرا که آنچه که امروز جمهوری اسلامی گرفتار آن است مدیریتی است که به لحاظ سلامت و صلاحیت مخدوش هستند.

وکیلی در مورد رانت‌های موجود در کشور و طرح ترافیک دخترش گفت: آیا من باید به کسی پاسخ بدهم که دخترم در روزنامه خصوصی من کار می‌کند، اگر فرزندان مسئولان در بنگاهی بروند می‌گویند چرا آنجا رفته است و اگر روزنامه بیاید می‌گویند چرا آمده است، اگر خارج هم برود ایراد می‌گیرند اما آیا دخترم با توجه به توانی که دارد نمی‌تواند در بخشی از روزنامه پدرش کار کند.

وی تصریح کرد: بداخلاقی که می‌شود خوب می‌شنوید اما پاسخ آن که داده می‌شود نمی‌شنوید من بعد از اینکه دخترم به واسطه دوری از دفتر روزنامه نتوانست کار کند به سازمان ترافیک نامه زدم و گفتم آن را قطع کنند.

وکیلی در مورد اینکه تا پیش از نماینده شدنش پسرش در یکی از زیر مجموعه‌های وزارت کار مشغول شده است، گفت: ممکن است در دوره نمایندگی من به سن کار برسد.

وی در پاسخ به اینکه چرا فرزندش را از حق حضور در جایگاهی که لایق بوده است منع کرده گفت، برای اینکه من باید مدام جواب می‌دادم، من به شما می‌گویم که به مسئولان نگویید چرا فرزندانشان در جایی مشغول به کار هستند بلکه بگوید فرزندنتان مشغول باشند و درآمد و کار آنها شفاف باشد مسئولی وجود دارد که فرزند او چندین ماشین لوکس و یک پنت هاوس در شمال شهر تهران دارد و معروف به این است که ماشین باز است بدون اینکه حتی یک روز کار شفاف انجام دهد.

وکیلی گفت: اینکه فرزند یک مسئولی در یک جایی در کار و گردش مالی روشن حضور داشته باشد مذمتی ندارد اما اینکه یک فرزند مسول از کجا اورده که چنین ثروتی دارد، این اجحاف است، اگر فرزندان مسئولان که در جایگاه‌های هیات مدیره‌های شرکت‌ها قرار می‌گیرند به استحقاق باشد اجحاف نیست ما حساسیت بی‌خودی روی اشتغال فرزندان مسئولان ایجاد می‌کنیم و آنها را به سمت کار چاق کنی هل می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز