خبرگزاری کار ایران

واکنش تند ظریف به بیانیه تروئیکای اروپایی:

اروپایی‌ها می‌خواهند بی‌کفایتی بدبختانه خودشان در اجرای تعهدات برجامی را لاپوشانی کنند

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۸۴۲

وزیر امورخارجه کشورمان نامه تروئیکای اروپا به سازمان ملل علیه ایران را دروغی باطل از سوی این کشورها برای پوشاندن بی کفایتی بدبختانه آنها در اجرای تعهداتشان ذیل برجام دانست.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران پس از آنکه انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل مدعی شدند که برنامه موشکی ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت است با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به آن پاسخ داد.

وی نوشت: جدیدترین نامه تروئیکای اروپایی به دبیرکل سازمان ملل درباره موشک‌های ایران دروغی باطل است تا بی‌کفایتی بدبختانه خودشان را در اجرای حداقلی‌ترین تعهداتشان ذیل برجام لاپوشانی کنند.

ظریف افزود: اگر این کشورهای اروپایی اندکی اعتبار جهانی می‌خواهند، می‌توانند با اعمال حق حاکمیتی خود به جای تسلیم شدن در برابر زورگویی های آمریکا شروع کنند.

وی همچنین در این پیام تصویری از بندهای قطعنامه ٢٢٣١ در رابطه با برنامه موشکی کشورمان منتشر کرده است.

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه خود خطاب به دبیرکل سازمان ملل مدعی شدند که توسعه برخی از موشک های ایران خلاف قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت است و از او خواستند تا در گزارش بعدی خود درباره برنامه موشکی جمهوری اسلامی اعلام کند که توسعه این موشک ها با این قطعنامه شورای امنیت "ناهمخوان" است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز