خبرگزاری کار ایران

امیر خانزادی:

سواحل مکران ظرفیت جمعیت ۶ میلیون نفری دارد

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۸۳۷

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم اولین پرواز و راه‌اندازی خط پروازی تهران جاسک و بالعلکس گفت: بدون شک نیروی دریایی ارتش بخشی از تاریخ جاسک و سواحل مکران خواهد بود.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم اولین پرواز و راه‌اندازی خط پروازی تهران جاسک و بالعلکس که شیرکوند معاون امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور، شرفبافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری در بندر راهبردی جاسک حضور داشتند، اظهار کرد: اگر به اداره ثبت‌ احوال جاسک مراجعه شود، خواهید دید که بسیاری از فرزندان کارکنان نیروی دریایی ارتش محل تولدشان جاسک ذکر شده است. کارکنان نیروی دریایی ارتش، امروز دیگر خود را بومی هرمزگان می‌دانند و به اصطلاح هرمزگانی‌ها سرحدی نیستند.

وی افزود: ما در جاسک هستیم تا به مردم ایران اسلامی و منطقه خدمت کنیم و امنیت را برقرار سازیم. امروز دیگر نباید سواحل مکران را مناطق محروم نامید و شاید بتوان کمتر برخوردار گفت. موج عظیمی از توسعه در راه است و به زودی خواهیم دید که جاسک و سواحل مکران، رشد تمدنی تجربه خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ بنابر تدبیر فرمانده معظم کل قوا از منطقه خلیج فارس به منطقه جنوب‌ شرق (سواحل مکران) جابجا شدیم. آن وقت نگاه‌ بلندی نسبت به این تدبیر وجود نداشت. تدبیر رهبری، آبادانی کشور فارغ از نفت بود. رویکرد رهبری از توسعه سواحل مکران متکی بر نفت نیست، بلکه احیای تمدن دریایی با تکیه بر منابع بومی است.

امیر خانزادی در ادامه با بیان اینکه حدود ۷۵۰ هزار نفر جمعیت در منطقه سواحل مکران سکونت دارند و این رقم به سرعت رو به افزایش است، بیان کرد: جمعیت رو به افزایش شامل مردم بومی و مردم مهاجر است.

وی گفت: حضور مهاجران در منطقه سواحل مکران علاوه بر توسعه، تاثیرات چندجانبه‌ای به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه در این حرکت باید به ریشه‌های تاریخی و تمدنی شهر جاسک و تمامی شهرهای سواحل مکران احترام گذاشت. کارگزاران زیادی طی ده سال گذشته تمام همت و وقت خود را پای کار آوردند و در منطقه جاسک فعالیت‌های زیادی انجام دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت: این نیرو در ۱۰ سال گذشته، چند هزار نفر از پرسنل خود به همراه خانواده‌هایشان را به این منطقه آورده است و بسیاری از کارکنان علیرغم وجود مناطق مسکونی سازمانی در بین مردم جاسک سکونت کرده‌اند.

وی ادامه داد: روزی که به این منطقه منتقل شدیم، بسیاری از امکانات برای سکونت کارکنان مهیا نبود و به تدریج خانواده‌ها جابجا شدند. علیرغم کمبودها در منطقه مستقر شدیم که البته هنوز هم ضعف‌هایی وجود دارد. جا دارد یادی بکنیم از امیر دریادار سیاری که جابجایی نیروی دریایی با حضور ایشان شروع شد. امیر جعفری معاون وقت مهندسی نیروی دریایی ارتش، امیر شیرانی فرمانده این منطقه و امیر عباسی فرمانده سابق این منطقه از دیگر افرادی هستند که باید قدردان تلاش‌هایشان باشیم.

امیر خانزادی گفت: در ادامه نیز حتماً در کنار نهادهای حکومتی و دولتی برای توسعه سواحل مکران خواهیم بود. همچنین جا دارد از آقای همتی استاندار هرمزگان تشکر کرد که دغدغه ایشان توسعه استان و به خصوص منطقه جاسک بوده است. آن روزی که بنده خدمت ایشان در دفتر استانداری رفتم، متوجه همت و تلاش ایشان برای توسعه جاسک شدم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در خصوص توسعه فرودگاه نیز باید از خانم شرفبافی مدیرعامل سابق هواپیمایی ملی ایران تشکر کرد. بیش از هشت سال است که نمایندگان از ردیف‌های بودجه سواحل مکران دفاع می‌کنند که باید از نمایندگان تشکر کرد.

وی با اشاره به خیزش تمدنی و بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اظهار داشت: مردم جاسک و سواحل مکران بدانند که شهرهایشان کانونی برای خیزش تمدنی ایران به سوی دریا خواهند بود. توسعه تمدنی بزرگی که در راه است، تکانه بزرگی به همراه خواهد داشت که اگر روز ۷۲ ساعت شود، باز هم عقب خواهیم ماند. اگر تمامی ظرفیت‌ها در حوزه گردشگردی پای کار بیایند و هتل بسازیم، باز هم کم خواهیم آورد.

امیر خانزادی در خصوص تامین آب شیرین منطقه هم گفت: برای این موضوع باید نیروگاه اتمی احداث کرد. ضمن اینکه انرژی پایدار نیز به همراه دارد، توسعه تمدنی، توسعه اقتصادی و فرهنگی به همراه خواهد داشت و باید در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی، اثرهای آن توسعه را مدیریت کرد. سواحل مکران ظرفیت جمعیت ۶ میلیون نفری دارد که باید برای این رقم برنامه‌ریزی کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: بدون شک نیروی دریایی بخشی از تاریخ جاسک و سواحل مکران خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز