خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

دانشجویان برنامه‌های پراکنده را به نام ۱۶ آذر برگزار نکنند

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۸۱۴

مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور گفت: دانشگاه ها در خصوص برنامه‌ها و اقدامات روز ۱۶ آذر (روز دانشجو)، به گونه ای برنامه ریزی و اقدام نمایند تا ضمن ایجاد انسجام، وحدت و یکپارچگی در کشور، مراسم مذکور مانند سالهای گذشته به یک رویداد ضداستکباری و ضد آمریکایی تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، ملانوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور با تبریک روز دانشجو اظهار داشت: شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در شش دهه اخیر همواره به عنوان نماد استکبارستیزی، آرمان طلبی و آزادی خواهی جنبش دانشجویی گرامی داشته شده است، در مقطعی که چند ماه بیشتر از کودتای ننگین ۲۸ مرداد نگذشته بود، آن سه قهرمان در برابر استبداد ایستادند و بالأخره راهی را برای جوانان ما ترسیم کردند که در نهایت به ۲۲ بهمن سال ۵۷ و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و روز استقلال‌، آزادی و جمهوری اسلامی منتهی شد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و فهیم جامعه همیشه با حضور در عرصه های مختلف تاثیرگذار بوده و هستند، تصریح کرد: آرمان‌خواهی و روحیه نقادی که در محتوا و ماهیت روز دانشجو وجود داشته،از دلایل توجه و اهتمام ویژه به این روز بوده و در واقع امر، روز دانشجو، روز استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و ایستادگی نخبگان ملت و دانشجویان در برابر استعمار و استکبار است.

ملانوری با اشاره به کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که فرمودند؛ دانشگاه مبدأ تمام تحولات است، عنوان کرد: نباید از کنار این باور سترگ به سادگی گذشت؛ چراکه این سخن شعار نیست؛ بلکه بیانگر قدرت و توان عظیم دانشگاه در کشور است.

وی توضیح داد: باید در جامعه درباره مفاهیمی همچون عدالت، آزادی، منافع ملی و فلسفه دانشگاه که جزء آرمان های بزرگ روز دانشجو هستند به وحدت نظر برسیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ضمن تاکید بر وحدت و همگرایی درجامعه تصریح نمود: می توان در فضای رقابت سالم و به دور از تهمت، دروغ و افترا, گفتمان وحدت آمیز و وفاق را دنبال کرد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت دانشجو و دانشگاه در کلام مقام معظم رهبری ، شرایط کنونی را نیازمند وحدت و همدلی دانست و تاکید کرد: این همدلی و همگرایی مطلوب کشور است و همه باید به سمت وفاق و وحدت برویم و جریان های دانشجویی نیز باید این مساله را مورد توجه قرار دهند.

ملانوری تصریح کرد: قشر دانشجو متوجه نقش خطیر و تاثیرگذار خود در جامعه بوده و می توانند در جامعه نقش آفرین و در قشرهای دیگر تاثیرگذار باشند. بنابراین این انتظار از دانشجویان وجود دارد که در ادامه راه شهدای دانشجو، عامل و منشاء وحدت، انسجام ، همدلی، وفاق و نشاط اجتماعی و سیاسی باشند.

وی با تاکید بر حفظ شأن دانشگاه و کرامت دانشجویان ، روز دانشجو را یک مناسبت سیاسی و انقلابی دانست که باید باشکوه برگزار شود اما انتظار این است که دانشجویان برنامه‌های پراکنده دیگری را به نام ۱۶ آذر و در این ایام برگزار نکنند چرا که با این نوع برگزاری مراسم‌های روز دانشجو, در واقع ماهیت اصلی این روز به حاشیه می‌رود.

دبیر کمیسیون دانشجویی شاک اظهار کرد: انتظار این هست که دانشگاه ها در خصوص برنامه ها و اقدامات این روز به گونه ای برنامه ریزی و اقدام نمایند تا ضمن ایجاد انسجام، وحدت و یکپارچگی در کشور، مراسم مذکور مانند سالهای گذشته به یک رویداد ضداستکباری و ضد آمریکایی تبدیل شود و دانشگاه ها و دستگاه های مربوط و استانداری‌ها با در نظر داشتن حفظ آرامش و پیشگیری از التهاب آفرینی در محیط های دانشجویی و در راستای برگزاری باشکوه مراسم این روز, تدابیر و تمهیدات لازم پیش بینی و اجرا نمایند.

وی تصریح کرد: با توجه به تبلیغات سوء‌ شبکه‌های ضدانقلاب و بیگانه و در شرایطی که کشور در معرض تهدیدها، دشمنی‌ها و تحریمهای ظالمانه و ناجوانمردانه قراردارد، لازم است ضمن دشمن شناسی و آگاهی از نقشه‌های آنان، دقت، مراقبت و نظارت بیشتری در این زمینه معمول گردد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز