خبرگزاری کار ایران

مهمانپرست در جمع خبرنگاران:

تغییرات ساختاری باید از مجلس آغاز شود/ با رأی ندادن، مشکلات کشور حل نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۷۱۹

رامین مهمانپرست درباره امکان حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، گفت: ممکن است بسیاری از مردم ناامید و مایوس شده باشند اما باید این نکته را در نظر بگیرند که با رأی ندادن، مشکلات کشور حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رامین مهمانپرست در جمع خبرنگاران در خصوص اهمیت تشکیل یک مجلس قوی و مقتدر گفت: هر زمان که مجلس قوی داشته باشیم اثر آن را در پیشرفت کشور می‌توانیم ببینیم زیرا مجلس می‌تواند به طراحی ساختارهای کشور به کمک سایر قوا به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی کشور بسیار خاص و ویژه است و باید تصمیمات بزرگی گرفته شود و تغییرات عمده‌ای باید صورت بگیرد. همانطور که رهبر انقلاب اشاره کردند ساختارهای اداری و اقتصادی کشور نیازمند یک تحول بزرگ است و باید در آنها تغییرات اساسی به وجود آورد.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه افزود: یکی از مسائلی که رهبری بر آن تاکید داشتند اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و اقتصاد بدون نقص بود. ما برای اینکه به این آرزوی دیرینه برسیم، احتیاج داریم تا تصمیمات بزرگی بگیریم. مجلس می‌تواند در این خصوص نقش اساسی ایفا کند؛ به شرط آنکه نمایندگان مطلع، متخصص، دلسوز و شجاع داشته باشد.

وی در خصوص عملکرد مجلس دهم گفت: انتظاری که مردم از مجلس دارند بالاتر از وضعیتی است که امروز شاهد آن هستیم. شرایط فعلی به گونه‌ای است که به نظر می‌آید مردم خواستار تغییرات اساسی در مجلس هستند و این شروع یکسری تغییرات بزرگ است.

رامین مهمانپرست در پاسخ به اینکه با شرایط فعلی امکان حضور مردم در پای صندوق‌های رأی چقدر است، گفت: ممکن است بسیاری از مردم ناامید و مایوس شده باشند اما باید این نکته را در نظر بگیرند که با رأی ندادن، مشکلات کشور حل نخواهد شد. به هر حال میزان، اکثریت آرایی است که افراد داوطلب آن را کسب می‌کنند پس اگر مردم دلسوز کشور هستند باید در این انتخابات مشارکت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس آینده چه ویژگی‌هایی باشد داشته باشند، گفت: هر کسی که توفیق نمایندگی پیدا می‌کند باید هر مسئولیتی که برعهده می‌گیرند به بهترین نحو انجام دهد. مردم انتظار دارند نمایندگانشان به فکر مشکلات کشور باشند و با خلاقیت، طرح‌های اساسی کشور را دنبال کنند. علاوه بر آن باید دقت و نظارت قوی بر عملکرد دولت داشته باشند. نمایندگان مردم نباید اجازه دهند که برنامه‌های مصوب کشور کنار گذاشته شوند. اجازه ندهند فساد در گروه‌های مختلف سیاسی ریشه کند. یک مجلس قوی می‌تواند به دولت کمک کند تا عملکرد خود را تصحیح و در چارچوب تایید شده حرکت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز