خبرگزاری کار ایران

بادامچی:

رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم قهری نیست/ بیشتر افراد روزهای آخر را برای ثبت‌نام انتخاب می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۶۷۵

نماینده تهران درباره علت حضور تعداد کمی از اصلاح‌طلبان برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: همچنان فرصت برای ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری مجلس وجود دارد و معمولا نیز افراد بسیاری روزهای آخر را برای ثبت نام انتخاب می‌کنند.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص لیست اصلاح‌طلبان گفت: هنوز صحبت خاصی در مورد لیست بستن و حضور افراد در آن مطرح نشده است هر چند بنده عضو حزب اسلامی کار هستم و رابطه خوبی با خانه کارگر داریم اما هنوز هیچ مذاکره‌ای در مورد اینکه در لیست خانه کارگر باشم یا خیر صورت نگرفته است.

وی در خصوص اینکه چه تعداد از نمایندگان فعلی تهران در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد، گفت: طبق صحبت‌هایی با آنها داشتم اکثر آنها به غیر از یکی دو نفر داوطلب خواهند شد.

بادامچی در خصوص اینکه آیا تشکل‌های کارگری لیستی مجزا ارائه خواهند داد، گفت: اولویت برای ما شورای اصلاحات است و ذیل آن فعالیت خواهیم کرد.

وی در جمع خبرنگاران هم در واکنش به برخی اظهارات در خصوص تنزل جایگاه مجلس در دوره دهم با تاکید بر اینکه کار افراد ستیزه جو و تفرقه طلب این است که مشکلات جامعه را بر سر یک نفر یا یک نهاد بیندازند، گفت: بر اساس شرایطی که در دوره قبلی مجلس حاکم بوده و امور مجلس بر اساس آیین نامه آن پیش می‌رود؛ بر اساس این آیین‌نامه پروسه قانونگذاری و تصمیم‌گیری طولانی است؛ چرا که مجلس ۲۹۰ نماینده و ۱۵ کمیسیون تخصصی دارد و در نهایت نیز پیشبرد امور با اجماع رای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه «مجلس دهم بسیار فعال بود»، خاطرنشان کرد: بسیاری از لوایحی که مجالس گذشته نتوانستند آنها را به سرانجام برسانند در مجلس دهم به سرانجام رسید همچنین این مجلس بسیاری از طرح‌ها و لوایح جدید دولت را پیگیری کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: مجلس دهم مجلسی بسیار فعال و همگام با نهادهای مختلف این مجلس از دولت حمایت کرد و از عملکرد دولت بهانه جویی نکرد و تلاش کرد تاخیرهای دوره‌های گذشته را جبران کند البته ایراداتی هم در این دوره وجود داشت که انشاالله با ارتباط بیشتری که نمایندگان با مردم دارند و همچنین آرامش سیاسی و اقتصادی که در جامعه حاکم است بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

بادامچی همگرایی با نهادهای مختلف داخلی، گسترش روابط دوستانه با کشورهای منطقه و همچنین ابقا و ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را از جمله اولویت‌های مجلس یازدهم عنوان کرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو با تاکید بر اینکه رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم حتماً قهری نیست، اظهار کرد: رویکرد شورا قهر با انتخابات نیست بلکه این شورا به دنبال تداوم و مشارکت است، اگرچه نارضایتی‌های عمومی وجود دارد، اما باید تلاش کنیم آن‌ها را برطرف کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد، راضی نیستیم و معتقدیم تصمیماتی که اخیراً در خصوص بنزین اتخاذ شده فی‌البداهه بوده و اقناع‌سازی کافی در بین مردم صورت نگرفته؛ به همین دلیل نیز به نظر مردم احترام می‌گذاریم؛ آنها خیلی از شرایط فعلی راضی نیستند، اما راه حل نیز قهر کردن با صندوق‌های رای نیست.

بادامچی درباره علت حضور تعداد کمی از اصلاح‌طلبان برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: همچنان فرصت برای ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری مجلس وجود دارد و معمولا نیز افراد بسیاری روزهای آخر را برای ثبت نام در انتخابات‌ها انتخاب می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز