خبرگزاری کار ایران

نمکی در جمع خبرنگاران:

پیک بیماری آنفولانزا ۸ تا ۱۰ روز دیگر فروکش می‌کند/ قیمت واقعی واکسن آنفولانزا زیر ۴۰ هزار تومان است

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۲۶۷

وزیر بهداشت گفت: ما پیکی از بیماری آنفولانزا که در انتظار آن هستیم، حدود ۸ تا ۱۰ روز دیگر فروکش می‌کند و ما به حالت عادی برمی‌گردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سعید نمکی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به تمام استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کردیم که باید هرکدام از استان‌ها یک مرکز مجهز درمان ناباروری داشته باشند. همه‌شان را تحت پوشش بیمه رایگان بردیم و قرار است حتی تا سه نوبت داروی‌های این‌ها به شکل مجانی داده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که شما نامه‌ای به سازمان‌های بین‌المللی‌ نوشته‌اید مبنی براینکه تحریم‌های آمریکا اثر خود را گذاشته است حال وزارت‌خانه شما چه تدبیری برای کمک به مردم در این مورد اتخاد کرده است؟ گفت: بزرگترین کمکی که ما می‌توانستیم بکنیم این بود که در شرایط سخت امروز داروهای مورد نیاز را به هر طریق با دور زدن تحریم‌ها فراهم کنیم، از طرف دیگر ارز را برای سال آینده با فشاری که گذاشته‌ایم روی همین قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان نگه داشتیم که داروها اساسی گران نشود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم درباره شیوع بیماری آنفولانزا در کشور هم گفت: بیماری آنفولانزا یک شیوع بالایی در سال ۹۴ با ویروس H۱N۱ داشت که یک نوع از سروتایپ کشنده و پرمشکلی نسبت به ویروس‌های آنفولانزای دیگر بود. در سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ نوع H۳N۲ را داشتیم که تهاجم آن کمتر است. امسال دو هفته زودتر از آنچه که در هر سال پیش‌بینی می‌شد گرفتار موجی از ویروس H۱N۱ شدیم. البته از بین بیماران تنفسی که در بیمارستان‌های ما بیش از چهارهزارنفر بستری شدند تعدادی از این‌ها H۱N۱ مثبت درآمد.

وی ادامه داد: آمار ابتلا و مرگ و میر را سخنگوی معاونت بهداشت که مدیرکل بیماری‌های واگیر هستند به صورت هفتگی خدمت مردم تقدیم می‌کنند ولی در حال حاضر خوشبختانه بیماری قابل کنترل است و ما پیکی از بیماری که در انتظار آن هستیم حدود ۸ تا ۱۰ روز دیگر فروکش می‌کند و ما به حالت عادی برمی‌گردیم. خوشبختانه با رعایت اصول بهداشتی مثل شستن دست‌ها، استفاده از ماسک و پیشگیری از روبوسی که می‌تواند در انتقال بیماری مداخله کند می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

نمکی در پاسخ به سوالی درباره واکسن آنفولانزا نیز گفت: واکسن در این مورد حداکثر چیزی که ما طبق نتایج علمی داریم بیشتر از ۲۸ تا ۳۰ درصد نمی‌تواند پیشگیری از بیماری را سبب شود. راه‌های پیشگیری مراقبت‌های جلوگیری کننده از انتقال ویروس در آموزش به مردم بسیار موثرتر است و ما واکسن را برای افراد پرریسک و گروه‌های پرخطر همچون کسانی که نقص ایمنی دارند و افراد بالای ۶۵ سال توصیه می‌کنیم که در وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی در اختیار مردم گذاشتیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا واکسن آنفولانزا یافت نمی‌شود، گفت: داروخانه‌ها هم برای بخش خصوصی از طریق وارد کننده‌ها تامین کردند که ما الان دوباره پیگیری کردیم که انشالله در این هفته وارد بازار شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به قیمت بالای این واکسن‌ها گفت: این به دلیل بازار سیاهی است که بعضی‌‌ها متاسفانه در این آشفته بازار برای خودشان  ایجاد می‌کنند. قیمت واقعی آن را الان حضور ذهن ندارم ولی زیر ۴۰ هزار تومان است.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز