خبرگزاری کار ایران

صدر در جمع خبرنگاران:

مجلسی می‌تواند در راس امور باشد که تحت تاثیر لابی‌های مختلف قرار نگیرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۴۷۲

یکی از نمایندگان ادوار مجلس عنوان کرد: مجلسی می‌تواند در راس امور باشد که عصاره ملت بوده و تحت تاثیر لابی‌های مختلف نباشد و برای مردم کار کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شهاب الدین صدر در جمع خبرنگاران درباره دلایل حضورش برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: من به عنوان نماینده مجلس در ادوار مختلف حضور داشتم همچنین سابقه فعالیت در قوه قضائیه را دارم با توجه به این سوابق در بررسی‌هایی که کارشناسان در احزاب مختلف جبهه داشتند به این نتیجه رسیدیم که من در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی شرکت کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دبیرکل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت هستم که ۲۲حزب قانونی نیز عضو این جبهه هستند.

دبیر کل جبهه پیشرفت رفاه و عدالت با بیان اینکه مجلس یکی از قوای سه گانه است و نقش موثری در اصلاح امور دارد، گفت: در حال حاضر مشکلات بسیاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در کشور وجود دارد و شرایط کشور شرایط حساس است.

صدر با اشاره به دولت‌های یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: طی ۶ سال که دولت آقای روحانی سر کار است چالش‌های مختلفی در عرصه‌های مختلف داشتیم. همچنین مباحث مختلف در خصوص برجام و تحریم‌ها شرایط ویژه‌ای برای کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: معتقدم یک مجلس کارآمد می‌تواند در کاهش مشکلات کشور موثر باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به اعتراضات به افزایش قیمت بنزین در هفته‌های گذشته تصریح کرد: در همین چند هفته گذشته با افزایش قیمت بنزین با یک پدیده اجتماعی و حضور و اعتراض مردم مواجه بودیم و این نشان داد که اجرای قوانین حساسیت خودش را دارد.

صدر با بیان اینکه اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در برنامه جهارم و پنجم توسعه آمده است، گفت: اصلاح قیمت سوخت یک قانون است اما باید به شکل پلکانی انجام شود نه به شکل یکباره و اجرای ان نیازمند تدبیر است تا به مردم شوک وارد نشود و اگر بنا باشد اصلاح قیمتی اتجام شودباید کار کارشناسی شده و اجرای درستی داسته باشد.

وی ادامه داد: معتقدم نقش مجلس در اصلاح قوانین بسیار موثر است. مجلس هم در اصلاح و تصویب قوانین و هم تنطیم روابط خارجه نقش موثری دارد.

دبیر کل جبهه پیشرفت رفاه و عدالت با اشاره به چهل سالگی انقلاب گفت: ۴۰ سال از عمر انقلاب گذشته و باید دستگاه‌های مختلف به برای سربلندی آن بکوشند.

وی درباره عملکرد نمایندگان در مجلس دهم گفت: انتقادات بسیاری نسبت به عملکرد این مجلس انتقادات زیادی وجود دارد و نارضایتی عمومی نسبت به عملکرد مجلس به ویژه در شهرستان‌ها وجود دارد و توقع مردم بیش از این است که نمایندگان مجلس انجام می‌دهند.

صدر تاکید کرد: اگرچه مجلس می‌تواند از نیروهای جوان استفاده کند اما هر چقدر افراد انتخاب شده کارشناس و با تجربه باشند، بهتر می‌توانند قوانین را مصوب کنند. نماینده مجلس باید شرایط عمومی داشته باشد پایبند به موازین انقلاب باشد در حوزه‌های مختلف نیازمند کارشناس است همه اینها حاکی از این است که برای حضور در این کمیسیون‌ها نمایندگانی لازم است که کارشناس در این حوزه‌ها باشند.

وی با بیان اینکه نماینده باید یک سری ویژگی عمومی داشته باشد، گفت: نمایندگان باید ویژگی‌های عمومی از جمله پایداری به انقلاب و نظام داشته باشند اما مجلس نیازمند افراد و کارشناسان مختلف است وجود  کمیسیون‌های مختلف نشان می‌دهد که مجلس افراد مختلفی را می‌طلبد.

صدر ادامه داد: افرادی هم ممکن است رشته و تخصص عام داشته باشند و برخی نیز تخصص‌هایی دارند که به کار مجلس می‌آید.

این نماینده اسبق مجلس خاطرنشان کرد: مجلسی می‌تواند در راس امور باشد که عصاره ملت بوده و تحت تاثیر لابی‌های مختلف نباشد و برای مردم کار کند. نماینده مجلس باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشد نه دیگر مسائل و همه باید سعی کنیم که این اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: آنچه بسیار اهمیت دارد حضور مردم پای صندوق‌های رای است و ما نیازمند یک انتخابات پرشور هستیم چون نظام ما که یک نظام دینی است و حضور مردم بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز