خبرگزاری کار ایران

در جریان دومین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس یادهم مطرح شد؛

مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس بعد از انقلاب است/ اگر مجلس در سال‌های گذشته قیمت بزنین را افزایش می‌داد، نیازی به این شوک نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۲۲۱

مدیر مسئول روزنامه خراسان برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در وزارت کشور حاضر شد و گفت که مجلس دهم ضعیف ترین مجلس بعد از انقلاب است.

محمدسعید احدیان مدیر مسئول رونامه خراسان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا در دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از حوزه انتخابیه تهران شرکت می‌کند درباره حضور خود در لیست‌های  موجود تاکید کرد: به طور طبیعی مرام اصولگرایی دارم و به اصلاح‌طلبی اعتقادی ندارم و مقابل آن هستم، اگر بعد از تصمیم‌گیری و طی شدن فرآیندی که برای بسته شدن لیست طی می‌شود، در لیست جریان اصولگرایی قرار بگیرم، شرکت خواهم کرد.

وی درباره اینکه ممکن است چند لیست بیرون بیاید و آقای قالیباف لیستی جداگانه بدهد، گفت: برداشت من این نیست و فکر می‌کنم جریان اصول‌گرایی به لیست واحدی می‌رسد.

احدیان با بیان اینکه در بین اصولگرایان به جریان نواصولگرایی و قالیباف نزدیک‌تر هستم، درباره شرایط و عملکرد مجلس فعلی، گفت: بدترین مجلس از ابتدای انقلاب تا بحال همین مجلس بوده است.

وی درباره صحبت‌های دیروز لاریجانی و مثبت قلمداد کردن عملکرد مجلس دهم درباره تحلیل خود از مجلس دهم به عنوان بدترین مجلس بعد از انقلاب، گفت: عملکرد مهم است، هر فرآیندی داخل مجلس وجود دارد به عملکرد مجلس بازمی‌گردد.

احدیان با اشاره به ماجرای بنزین با بیان اینکه مجلس به عنوان قوه مقننه هم رئیس و هم نمایندگانش در جریان بودند، گفت: مخالف اصلاح قیمت بنزین نیستم اما مساله این است که چگونه وقتی سران سه قوه تصمیمی می‌گیرند و رئیس مجلس به نمایندگی از مجلس در آنجا حضور دارد یعنی خود مجلس تصمیم گرفته است اما مجلس دوباره با آن مخالفت می‌کند! درحالی که اطلاع داشتند و تا پیش از اعلام می‌توانستند مخالفت کنند، طرح بدهند و اقدام کنند اما نکردند 

وی گفت: اینکه از یک طرف تثبیت کرده و بعد با آن مقابله می‌کنید و اینکه سال‌های سال، هر سال با افزایش طبیعی قیمت بنزین مخالفت کرده‌اید خودش محل ایراد است، اگر که مجلس در سال‌های گذشته قیمت بزنین را افزایش می‌داد ما نیازی به این شوک نداشتیم ‌این مثالی روشن است فرآیند تصمیم‌گیری مجلس را در مورد قیمت بنزین بررسی کنید خروجی آن مشخص می‌شود که آیا این مجلس قوی است یا ضعیف.

احدیان درباره برنامه‌های خود گفت: حتما برنامه داریم اما نگاه ما جریانی است و خارج از آن اقدام نمی‌کنیم چون معتقدم که نباید به وحدتی که شکل می‌گیرد ضربه بزنیم اما اگر برنامه نداشتیم احساس نمی‌کردیم که باید در انتخابات شرکت کنیم.

وی اولویت‌های برنامه های خود را اینگونه بیان کرد: مشخص است که الان اولویت کشور اقتصاد است و در درجه دوم مبارزه به فساد اقتصادی است که آن هم به اقتصاد باز می‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز