خبرگزاری کار ایران

سردار حق‌طلب مطرح کرد؛

جزئیات مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۱۶۰

رئیس سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج در مورد کیفیت مراسم اختتامیه کنگره بزرگداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی گفت: در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی مراسم پایانی برگزار می‌شود و خانواده شهدا نیز حضور خواهند داشت. بخشی از جمعیت هم مردم تهران هستند. از مسئولان لشکری و کشوری هم دعوت شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار حق‌طلب در این اجلاسیه در بخشی از صحبت‌های خود گفت: در پیروزی‌های ما در کنار نقش رهبری و مردم، نقش بسیج هم یکی از ارزنده‌ترین نقش‌ها است که می‌توان بیان کرد. به دلیل این اهمیت است که دفاع مقدس ما را کارشناسان یک دفاع مردمی بیان کرده‌اند چرا که بیشترین آنها نیروی مردمی و بسیج بودند.

وی افزود: به واسطه تکریم و تجلیل و بسیجیانی که امروز مفتخر به نشان جانبازی هستند، کنگره بزرگداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی برگزار می‌شود که در سطح ملی و استانی و اقشار بسیج طراحی و برگزار شد و از ۳۱ شهریور آغاز به کار کرد و در اجلاسیه نهایی در ۱۳ آذرماه این برنامه به پایان می‌رسد.

سردار حق‌طلب در پاسخ به سوالی در مورد کیفیت مراسم اختتامیه گفت: در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی مراسم پایانی برگزار می‌شود و خانواده چند شهید نیز حضور خواهند داشت. بخشی از جمعیت هم مردم تهران هستند. از قومیت‌های مختلف هم در آن مراسم حضور خواهند داشت. از مسئولان لشکری و کشوری هم دعوت شده است.

رئیس سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج در پاسخ به سوالی درباره سخنران‌ها گفت: از ریاست قوه قضائیه به عنوان یکی از سخنرانان دعوت شده و از بیانات شخصیت‌های دیگر هم در نیروهای مسلح استفاده خواهد شد.

سردار حق‌طلب تاکید کرد: از زمان شروع جنگ تحمیلی زمانی که فردی به شهادت نائل شده مردم نسبت به بزرگداشت او اقدام کردند. اما این کنگره‌های استانی مربوط به همه شهدا است و همه شهدا مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: در سال ۲۰ هزار یادواره در مساجد و مدارس و... برگزار می‌شود که خودجوش است. کنگره‌های اقشاری هم وجود دارد. کنگره بزرگداشت، کارگری و اصناف و... هم به صورت اقشاری برگزار شده که در سال‌های آینده هم برگزار خواهد شد. اما کنگره شهدای بسیج تا حالا برگزار نشده است که انجام خواهد شد.

سردار حق‌طلب افزود: در اوایل مسئولیت‌مان در حفظ آثار رهبری فرمودند این مراسمات تبدیل به یک مجلس ختم باشکوه نشود بنابراین کنگره‌های ما مفصل و زیربنایی است. روز چهارشنبه از صد عنوان کتاب رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج افزود: کنگره‌ها برنامه‌های خدمات‌رسانی را در دستور کار خود دارند، تا ۹۲ هزار پروژه خدمت‌رسانی به مردم انجام خواهد شد. به عنوان مثال برگزاری اردوهای جهادی، نام‌گذاری کلیه پروژه‌های عمرانی به نام شهدای بسیجی، طرح حمایت از ایتام در سراسر کشور انجام خواهد شد.

سردار حق‌طلب تاکید کرد: در استان‌های ما به یاد شهدای بسیجی‌شان جهیزیه برای جوانان در شرف ازدواج آماده کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا اطلاعی از آمار کشته‌شدگان حوادث اخیر دارید و آیا غربالگری‌ها بین دستگیر شدگان انجام شده است، گفت: در این باره بالاترین مقام‌های لشکری و کشوری در مصاحبه با رسانه‌ها مطالبی را عنوان کرده‌اند و بنده نیز بیش از آن اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز