خبرگزاری کار ایران

قدیری ابیانه در گفت‌وگو با ایلنا:

این دوره اصول‌گرایان ۳۰ به صفر برنده می‌شوند/ ترکیه،حشدالعشبی و حزب‌الله هشدار داده بودند توطئه‌ای در کار است

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۷۶۲

یک کنشگر سیاسی اصولگرا پیش‌بینی کرد که اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو سی بر صفر مجلس را به اصواگرایان واگذار می‌کنند.

محمدحسن قدیری ابیانه فعال سیاسی اصولگرا در حاشیه ثبت نام انتخاباتی خود در وزارت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام اینکه از حوزه انتخابیه تهران برای شرکت در مجلس شورای ثبت‌نام می‌کند، ارزیابی خود را درباره مجلس دهم اینگونه بیان‌کرد: مجلس نیروهای سالم دارد اما متاسفانه در کنار اینها نیروهای ناسالم هم دارد.

وی بیان کرد: عملکرد کلی مجلس را در شأن انقلاب اسلامی نمی‌دانم، یکی از کارکردهای مجلس مبارزه با فساد به خصوص فساد مسئولان اجرایی است که مجلس می‌تواند آنها را استیضاح کند، از آنها سوال بپرسد و یا تحقیق و تفحص داشته باشد؛ اما نه تنها با فساد مبارزه نکرده بلکه در مواردی هم در این فسادها شراکت داشته است.

دیپلمات پیشین ایران در استرالیا یادآور شد: مثلا نماینده‌ای به همراه واردکننده ماشین‌های میلیاردی به گمرک می‌رود و تمام بحث‌ها منوط به این می‌شود که کارمند گمرک با او برخورد درستی کرد یا اهانت کرد، اما هیچ‌کس نمی‌پرسد که برای چه به آنجا رفته‌ای؟! یک نماینده مجلس به همراه یک واردکننده ماشین‌های میلیاردی آنجا چه می‌کند؟

قدیری ابیانه فضای پیش روی انتخابات و اقبال مردم به جریان‌های سیاسی کشور را اینگونه تحلیل کرد: عملکرد آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری که مورد حمایت اصلاح‌طلبان بوده به هیچ وجه جای دفاع ندارد، یکی از آخرین موارد حوادثی بود که در اثر افزایش قیمت بنزین به وجود آمد.

وی گفت: پیش از این ترکیه، حشد الشعبی و حزب ‌الله به ما هشدار داده بود که توطئه‌ای در کار است.

دیپلمات پیشین ایران در مکزیک با اشاره به سخنان حسن روحانی مبنی بر اینکه از وزیر کشور خواسته بود که زمان افزایش قیمت را به وی خبر ندهند، گفت: آقای روحانی، رئیس‌جمهور، رئیس شورای عالی امنیت ملی و رئیس هیات دولت است اما می‌گوید من خبر نداشتم آن هم با وجود خطراتی که همه پیش‌بینی می‌کردند.

وی با بیان اینکه یعنی ایشان خوابش را بر مسئولیتش ترجیح می‌داده است،  گفت: تازه مسئولیت بیشتری هم می‌خواهد، با این اختیاراتت چه کردی؟ طبیعتا کسانی که از او حمایت کردند مورد سوال مردم هستند و پیش‌بینی می‌شود اصلاح‌طلبان رای نیاورند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه این دوره اصول‌گرایان سی صفر برنده می‌شوند، تاکید کرد: اما مطمئن هستم رسانه‌های بیگانه از جمله آمریکا، اسرائیل، انگلیس و آل‌سعود و تمام رسانه‌ها مثل دوره‌های گذشته برای تخریب انقلابیون بسیج می‌شوند.

وی درباره اینکه آیا اصول‌گرایان به لیست واحدی می‌رسند، گفت: در حال حاضر جناح‌های مختلف اصول‌گرا هر کدام افرادی را مشخص کرده و از آن حمایت می‌کنند؛ اینها بالاخره باید دور هم جمع شده و به توافقی برسند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه یکی از اشکالات قانون‌اساسی و قانون انتخابات این است که اگر یک نفر ۵۱ درصد آرا را داشته باشد هر ۳۰ کرسی را می‌گیرد و برای آن ۴۹ درصد هیچ صندلی باقی نمی‌ماند در حالی که ما باید اصلاح انجام دهیم که صندلی‌ها به طور نسبی بین جریان‌ها تقسیم شود، یعنی کسی که ۵۱ درصد رای آورده به اندازه ۵۱ درصد کرسی به آن تعلق بگیرد و آن گروهی هم که ۴۹ درصد به همین میزان از کرسی‌ها سهیم شود.

وی تصریح کرد: ای کاش اصلاحاتی در رابطه با قانون انتخابات انجام می‌شد که نشد، مثلا وقت شورای نگهبان برای تایید صلاحیت‌ها و وقت نامزدها به ویژه شهرستان‌ها برای تبلیغات خیلی کم است.

قدیری ابیانه تاکید کرد: به جریان اصول‌گرایی امیدوارم و تقریبا مطمئن هستم که به وحدت خواهند رسید، من نامزد شده‌ام و برای در لیست قرار گرفتن هم لابی نمی‌کنم؛ اگر در لیست قرارم دادند که در انتخابات شرکت می‌کنم اگر ندادند به نفع لیست از انتخابات کناره‌گیری می‌کنم.

وی درباره اینکه آیا به جلسات جریان اصول‌گرایی دعوت می‌شود یا نه؟ گفت: چون عضو حزب و گروهی نیستم و در جلساتی که تصمیم می‌گیرند احزاب دعوت می‌شوند بنابراین من دعوت نمی‌شوم اما جلساتی هست که در آنها شرکت می‌کنم ولی انتخاباتی نیست.

این کنشگر سیاسی اصولگرا گفت: امیدوارم این‌بار مردم در انتخابات اشتباه نکنند و بدانند که بودجه را دولت و مجلس می‌بندند، رئیس دولت و نمایندگان مجلس را هم که مردم انتخاب می‌کنند وزرا را هم که منتخبان مردم انتخاب می‌کنند بنابراین نمی‌شود که نمایندگان هم انتخاب کنند و هم اعتماد نکنند؛ به قول مقام معظم رهبری اگر انتخاب بد کردیم چوبش را خودمان می‌خوریم اگر انتخاب خوب انجام دهیم نفعش را می‌بریم.

وی در باره نحوه انتخاب افراد خاطرنشان کرد: قوم‌گرایی در انتخاب افراد نباید ملاک باشد و کسانی انتخاب شوند که به مسائل کلان کشور اشراف داشته باشند.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه ضعف قانون به گونه‌ای است که برخی برای ورود به مجلس چند میلیارد خرج می‌کنند در حالی که حقوق یک نماینده در ۴ سال حدود ۳۰۰ میلیون تومان است، گفت: افرادی که اینگونه خرج می‌کنند برای این به مجلس می‌روند که چیزی گیرشان بیاید و مجلس را به فساد می‌کشانند؛  وای به روزی که بگندد نمک!  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز