خبرگزاری کار ایران

نصری:

ایران در قبال اقدامات مثبت اروپا، یک گام مثبت بردارد

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۵۶۶

یک حقوق‌دان بین‌الملل نوشت: منطقی است در قبال اقدامات مثبت اروپا (مانند پیوستن ۶ کشور به اینستکس) ایران نیز - بجای پافشاری بر چماق یا تهدید به تداوم روند فعلی - یک گام مثبت بردارد.

به گزارش ایلنا، رضا نصری در یادداشت کوتاهی در حساب توئیتر خود نوشت: سیاست کاهش تعهدات ایران در قبال اروپا در قضیه برجام‌ مبتنی بر اصل «چماق و هویج» است. در نتیجه منطقی است در قبال اقدامات مثبت اروپا (مانند پیوستن ۶ کشور به اینستکس) ایران نیز - بجای پافشاری بر چماق یا تهدید به تداوم روند فعلی - یک گام مثبت بردارد.

جریان متخاصم می‌خواهد اینطور القا کند که ایران - حتی در قبال تدابیر مثبت اروپا - گام به سوی انحلال برجام‌ برخواهد داشت تا با بسترسازی سیاسی راه را برای بازگشت تحریم‌های شورای امنیت هموار کند. در شرایط داخلی و خارجی کشور نیز قطعنامه‌ شورای امنیت آخرین چیزی است که نیاز داریم!

امروز، یک موضع‌گیری «دوستانه» از جانب ایران - یا یک اقدام سنجیده «تشویقی» در برابر اعلام آمادگی ۶ کشور اروپایی برای پیوستن به اینستکس - ماه‌ها بسترسازی برای درگیر کردن مجدد شورای امنیت را به عقب برمی‌گرداند. تنش‌زدایی و خنثی‌سازی فضای التهاب نشان‌دهنده هوشمندی است، نه ضعف!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز