خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور در پاسخ به ایلنا:

بازجویی از متهمان حوادث اخیر ادامه دارد/ هیچ کدام از آمارهای خارجی معتبر نیست/ بازداشت ۷ هزار نفر را تایید نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۳۹۰

دادستان کل کشور گفت: خوشبختانه به لحاظ اینکه افراد خارج از کشور هیچ دسترسی به اطلاعات ندارند،‌ آمار مختلفی درباره بازداشتی های حوادث اخیر می‌دهند که هیچ کدام از این آمارها اعتبار ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه نشست هم‌اندیشی بسیجیان مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات معاون وزیر کشور مبنی بر اینکه آمار بازداشتی‌ها و کشته‌های اخیر توسط دادستانی کل کشور اعلام می‌شود آیا می‌توانید این تعداد را اعلام کنید، گفت: در رابطه با ارائه آمار بازداشتی‌ها به لحاظ اینکه از روز اول تا امروز این تعداد متغیر بوده افرادی در جمعیت‌های آنچنانی دستگیر می‌شوند و بررسی می‌شوند و در اولین فرصت تلاش ما بر این بود آنها که تخلف جزئی داشتند یا در صحنه دستگیر شده‌اند با همه توانی که در نیروهای اطلاعاتی و قضایی است هر چه زودتر آزاد شوند.

وی افزود: آخرین آمار را ندارم اما می‌دانم که تعداد زیادی از آنها آزاد شدند و آنها که دستگیر شدند در صحنه مجرم شناخته شدند یعنی همراه دلایل و مدارک بوده است که کارهای تحقیقاتی و بازجویی ادامه دارد و امیدواریم در اولین فرصت کار آنها به پایان برسد .

دادستان کل کشور درباره آمارهای ارائه شده توسط برخی سازمان‌های خارجی گفت: خوشبختانه به لحاظ اینکه افراد خارج از کشور هیچ دسترسی به اطلاعات ندارند،‌ آمار مختلفی می‌دهند که هیچ کدام از این آمارها اعتبار ندارد.

منتظری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره اظهارات یکی از نمایندگان درباره بازداشت ۷ هزار نفر و اینکه آیا این موارد را تایید می‌کنید، گفت: من نه تنها تایید نمی‌کنم بلکه می‌گویم هیچ مقامی مجاز نیست بدون داشتن اطلاعات دقیق آماری بدهد. آماری را من هم دیدم برخی داده بودند باید از آنها پرسید منبع این آمار و اطلاعات کجاست ما تایید نمی‌کنیم.

وی درباره نقش دادستانی در بررسی صلاحیت‌ها، عنوان کرد: کار بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات بر عهده قوه قضائیه نیست با شورای نگهبان است.  آنچه بر عهده ماست این است که نسبت به استعلامات بررسی کنیم و پاسخ دهیم. دادستانی کل و دادستان‌های  سراسر کشور باید برای جلوگیری از هر تخلفی تلاش کنند چون یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری است ما هم تلاش می‌کنیم.

دادستان کل کشور یادآور شد: کارهای پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخاباتی شروع شده است. با شروع ثبت نام کارمان را آغاز می کنیم و امیدواریم با بصیرت مردم و خود نامزدها همه سعی کنند تخلفات را به حداقل و صفر برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز