خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

هیچ دانش آموزی در اعتراضات اخیر دستگیر نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۳۳۹

وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس غیردولتی که متعلق به شخصیت‌های سیاسی هستند، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در برهه‌‌ای گزارش‌های منتشر شده نشان می‌داد، گرانترین مدارس غیردولتی متعلق به شخصیت‌های سیاسی هستند، اما مسئولان وقت آموزش و پرورش بدون هیچ توضیحی موضوع را تکذیب کردند، شما نمی‌خواهید در این زمینه شفاف‌سازی کنید؟ گفت: هر کسی مجوز لازم را داشته باشد، چه مسئول و چه غیر مسئول، می‌تواند طبق چارچوب‌ها کار کند و ما با قانون جدید تعارض منافع این مساله را کنترل می‌کنیم اما اگر در جایی مصداق تعارض منافع را داشت حتما با آن برخورد می‌کنیم.

 وی ادامه داد: تاکنون کارهای غیرقانونی گزارش نشده است یعنی افراد مراجعه کرده و از ظرفیت‌های قانونی‌شان برای احداث مدارس استفاده کردند. قانون از این افراد حمایت می‌کند ما هم حمایت می‌کنیم اما اگر تخلفی صورت بگیرد حتما با آنها برخورد خواهد شد.علاوه بر اینها میزان شهریه‌ها به طور دقیق ذکر شده و اگر مدارس غیر از این شهریه‌ای بگیرند در ابتدا به آنها تذکر داده می‌شود و یا حتی مجوزشان لغو خواهد شد.

هیچ دانش آموزی در اعتراضات اخیر دستگیر نشده است

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به ورود نیروهای امنیتی و انتظامی در مدارس گفت: من اطلاعی درباره دستگیری دانش آموزان ندارم و در تمام استان‌ها به ما اعلام شده که دانش‌آموزی دستگیر نشده است. درباره فیلمی که درباره ورود نیروی انتظامی بوده است خواسته‌ام که راستی آزمایی شود و در حال حاضر نیز این مساله همچنان در دست بررسی است.اینکه تعداد زیادی از دانش آموزان در این اعترضات بوده است باید گزاره داشته باشیم.

وی اشاره کرد: جامعه ما مثل دیگر جوامع در حال تغییر است و این تغییرات روح و ذهن جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این رو یکی از وظایف و ماموریت‌های آموزش و پرورش تجهیز جوان به توانایی هضم تغییرات است.

حمیدی معاون تربیت بدنی در پاسخ به برگزاری مسابقات ورزشی مدارس در حین آلودگی هوا گفت: این مساله ممنوع است و این ممنوعیت از سوی استانداری مطرح می‌شود و اگر گزارشی درباره برگزاری مسابقات باشد برخورد خواهد شد.

وزیر درباره کمبود بودجه آموزش و پرورش در سال آینده گفت:  با توجه به تنگناهایی که وجود دارد،  پیش بینی ۷۳ هزار میلیارد تومان برای سال آینده شده اما در بودجه ۵۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. با این حال ما تلاش داریم آثار بودجه در نظام تعلیم و تربیت حتما لحاظ شود.  

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کلیت طرح رتبه بندی گفت: باید برای معلمین در جایگاه‌های مختلف انگیزه ایجاد شود و  متناسب با بودجه ۹۸ طرح رتبه بندی را اجرا کنیم.   

وزیر آموزش و پرورش در خصوص بد بودن حال و اوضاع آموزش و پرورش گفت: باید همه نهادها و رسانه‌ها همراه آموزش و پرورش باشند و دغدغه‌های جدی تر را مورد توجه قرار دهد.

وی درباره خصوصی سازی گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی حکومت، آموزش است اما باید محتوا، برنامه، معلم، سنجش و ارزیابی را ما باید انجام دهیم و مابقی آن را می‌توان واگذار کرد. ما سعی می‌کنیم در راستای آنچه ماموریتمان است تلاش کنیم.

حاجی‌میرزایی درباره ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسایل آموزش و پرورش بیان کرد: دخالت این شورا را غیر تخصصی نمی‌دانیم، شورای عالی آموزش و پرورش نهاد اصلی سیاستگذاری است همه همکارانم در جهت سیاست های بنده همراه هستند و اگر همراه نباشد جای خود را به کس دیگری می سپارد و این شرط همکاری ماست.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: مسئولیت ما ارائه آموزش باکیفیت به همه مدارس است. طی سالیان مختلف مدارس متعددی ایجاد شده که حتما به آن نیاز بوده و الان نیز به آن نیاز است اما هدف اصلی ما تمرکز بر دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز