خبرگزاری کار ایران

مراسم گرامیداشت روز نیروی دریایی و حماسه عملیات مروارید در ستاد ارتش برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۶۲۳

مراسم گرامیداشت سالروز نیروی دریایی ارتش و حماسه قهرمانان شهید عملیات بزرگ مروارید در هفتم آذرماه ۱۳۵۹، صبح امروز (پنجشنبه) با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان پایور و وظیفه ستاد ارتش در مسجد امام خمینی(ره) این ستاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار دوم پیشکسوت علی اکبر اخگر در این مراسم با گرامیداشت حماسه هفتم آذر و درود به روان پاک شهدای والامقام  نیروی دریایی بویژه شهدای عملیات غرور آفرین مروارید، گفت: اجرای عملیات مروارید در هفتم آذر ماه سال ۱۳۵۹ نقطه عطفی در عملیات‌های دریایی علیه رژیم بعث عراق است.

وی افزود: این عملیات نه تنها در بُعد تاکتیکی - نظامی از نظر وارد کردن ضربات سهمگین به پیکره نیروی دریایی عراق که با پشتیبانی قوی تیزپروازان نهاجا انجام شد و موفق بود، بلکه از بعد سیاسی و اقتصادی نیز در سطح منطقه و جهان دارای بازتاب‌های زیادی بوده است.

دریادار اخگر ادامه داد: هدف از اجرای عملیات مروارید، تکمیل نمودن اعمال خسارت عمده به صادرات نفت رژیم بعث عراق از خلیج فارس به دنبال سلسله عملیات‌های دریایی اشکان و شهید صفری بود. پایانه الامیه قابلیت صادرات یک میلیون و یکصد هزار بشکه نفت و پایانه البکر قابلیت صادرات یک میلیون و ششصد هزار بشکه نفت را داشت.

وی همچنین انهدام بخش اعظم یگان‌های نیروی دریایی عراق که ۱۳ فروند از ناوهای نیروی دریایی عراق و ۱۱ فرونده جنگنده عراق توسط ناو پیکان و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش منهدم شدند، قطع کامل صادرات نفت از پایانه‌های البکر و الامیه تا پایان جنگ تحمیلی، استیلای کامل نیروی دریایی ایران بر خلیج فارس و دریای عمان تا پایان جنگ، اقتدار و سیادت نیروی دریایی ایران در منطقه، حفظ و تامین خطوط مواصلاتی و باز نگه داشتن تردد به بندر امام خمینی(ره) را از نتایج ارزشمند این عملیات غرورآفرین دانست.

دریادار اخگر همچنین تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران درخشان دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار فروند کشتی تجاری را از تنگه هرمز تا بندر ماهشهر در سلامت و امنیت کامل همراهی کرد. در همین مدت بیش از ۳۰۰ میلیون تُن کالا بدون هیچگونه آسیبی جابجا شده و ۱۵۰ عملیات رزمی جهت حفظ چرخه اقتصادی کشور در خلیج فارس و دریای عمان توسط دریادلان نیروی دریایی با موفقیت کامل انجام شد.

دریادار اخگر در پایان گفت: آنچه که امروز موجب شده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی مقتدر و قدرتمند در منطقه و جهان شناخته شود، ولایتمداری، بهره مندی از تجارب گذشته و حس خودباوری و خود اتکایی در این نیروی راهبردی است که توانسته است بر این اساس چه در آب های داخلی و چه در آب های آزاد و بین الملی از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با صلابت و اقتدار دفاع نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز