خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

فرهنگیان بیشترین نقش را برای انتقال درک صحیح از مسائل روز در جامعه دارند

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۴۸۲

فرماندار آستارا گفت: فرهنگیان بیشترین و موثرترین نقش را برای انتقال درک صحیح از مسائل روز اجتماعی، سیاسی، فرهنگی در جامعه دارند.

به گزارش ایلنا،‌ رستم‌زاد فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در نشست با فرهنگیان شهرستان اظهار داشت: فرهنگیان بیشترین و موثرترین نقش را برای انتقال درک صحیح از مسائل روز اجتماعی، سیاسی، فرهنگی در جامعه دارند.

وی ادامه داد: شهرستان آستارا یکی از باسوادترین شهرهای کشور است که این مزیت نیز نتیجه تلاش های قشر زحمت کش فرهنگی و معلمان این شهرستان است که باید قدردان زحماتشان باشیم.

رستم زاد در ادامه به اتفاقات اخیر در کشوردر خصوص افزایش قیمت بنزین و عکس العمل معاندین نظام اشاره کرد و افزود: متاسفانه با اینکه حوادث اخیر در بعضی از نقاط کشور انقاق افتاد اما مردم شهرستان آستارا بخاطر سطح سواد و بلحاظ درک و فرهنگ بالا دست به دست هم در جهت حفظ آرامش و امنیت شهرستان کوشیدند که این فهیم بودن بر می گردد به آموزش و تربیت معلمان و مدیرانی که در آموزش و تربیت کنشگران اجتماعی شهرستان آستارا کوشا بودند و قطعا این ویژگی ( با فرهنگ بودن و فهیم بودن ) که مردم این شهرستان به آن ملقب و معروف شده است، یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای منطقه و شهر بوده و از دیگر افتخارات شهرستان، سرمایه های اجتماعی واسطوره های فرهنگی و است که در این منطقه زندگی میکردند و می کنند.

 رستم زاد افزود: بسیاری از کشورهای بزرگ و توسعه یافته از لحاظ اقتصادی و تکنولوژی که جزو برترین ها در دنیا هستند، ولی چون عقبه و تاریخ و گذشته چندانی ندارند به فکر ایجاد سرمایه های اجتماعی برای کشورشان هستند و مابه این اسطوره ها یی که در آستاراداریم و به باسواد بودن و با فرهنگ بودنشان مشهور هستند بهره بگیریم .

وی در ادامه به اهمیت قشر معلم جامعه اشاره کرد و افزود:  ازهمان اوایل کودکی و نوجوانی فرزندان بعد از اینکه از خانواده جدا می شود وارد محیط مدرسه و آموزش و پرورش می شوند و بخش عظیمی از وقت شان را با آموزش در مدارس و با مربیان و مدیران سپری می کنند این امر در جامعه پذیری کودکان ما و تعلیم و تربیت فرزندان ما تاثیر مستقیم دارد وکاری که شما برای آینده سازان شهرستان و کشور انجام می دهید غیر قابل انکار است و انتظارات ما از فرهنگیان تربیت نسل های آینده برای مدیریت کشور است.

فرماندار شهرستان آستارا در ادامه به موضوع معیشتی فرهنگیان در شهرستان پرداخت و اضافه کرد: برقراری حق نوار مرزی یکی از بزرگترین هدایای دولت محترم تدبیر و امید درشهرستان آستارا بوده و این کمکی برای کارمندان و مرزداران این شهرستان مرزی است.

رستم زاد ادامه داد:  امن بودن و شاد بودن محیط مدرسه برای دانش آموزان به دور از مسائل مختلف باید مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش باشد.

 وی در ادامه به موضوع انتخابات شهرستان اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور در مسیر تندبادهای مختلفی از قبیل تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات مختلف قرار دارد و برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است زیرا به فرموده امام راحل مجلس در راس امور است.

فرماندار شهرستان آستارا تاکید کرد: از روز یکشنبه ۱۰ آذر ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره مجلس شورا آغاز خواهد شد که فرهنگیان به عنوان قشر فرهیخته شهرستان در زمینه مشارکت حداکثری و به عنوان گروههای مرجع، نقش تاثیر گذار و نقش آفرینی بزرگی را می توانند ایفا کنند.

وی با بیان اینکه منتخبین شهرستان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بعنوان پیروزی نظام و کشور و مملکت و ایران عزیز و قانون اساسی و مجلس بدانیم و این موضوع را سر لوحه خود قرار دهیم و توطئه هایی که معاندین نظام در صدد آن هستند که مردم رانسبت به نظام نامید نمایند و باید با تدبیر خوب شماها و آموزش درست و صحیح به دانش آموزان نقش بر آب خواهد شد.

 وی با اشاره به حضور حداکثری مردم آستارا در انتخاباتهای مختلف، خاطرنشان نمودند: رأی مردم حق الناس است و باید با برگزاری انتخابات سالم، از آن امانت داری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز