خبرگزاری کار ایران

دریادار خانزادی در نشست خبری:

«ناوشکن دنا» بهمن ماه به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۱۶۶

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش با انجام عملیات مروارید طومار نیروی دریایی عراق را در خلیج فارس پیچید.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه ۶ آذر به مناسبت فرارسیدن روز نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که به این مناسبت برگزار شد، گفت: هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یادآور رشادت های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس است. نیروی دریایی ارتش در شصت و هفتمین روز از آغاز دوران دفاع مقدس با انجام عملیات مروارید طومار نیروی دریایی عراق را را در خلیج فارس درهم پیچید.

او ادامه داد: تکاوران نیروی دریایی ارتش در خرمشهر با مقاومت ٣۴ روزه خود، استراتژی دشمن برای تصرف هفت روزه ایران را ناکام گذاشت. نیروی دریایی ارتش با وجود اینکه کشورمان در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی را پشت سر می گذاشت، با اجرای عملیات ذوالفقار، ناوگان نیروی دریایی عراق را مضمحل کرد.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به رشادت های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش در این دوران با سه عملیات اشکان در آبان ماه، شهید صفری در همان ماه و در نهایت عملیات مروارید در هفتم آذرماه توانست با موفقیت سکوهای البکر و الامیه را نابود کند.

او افزود: نیروی دریایی در دفاع مقدس بیش از ده هزار کشتی را اسکورت کرد و تنها ۲۰ فروند آن مورد اصابت قرار گرفت. نیروی دریایی به خوبی توانست نقش خود را در حفظ تجارت دریایی ایفا کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به ماموریت های مختلف نیروی دریایی برای حضور در دریا های آزاد و مبارزه با دزدان دریایی اشاره کرد و گفت: تا کنون ۶٩ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب های آزاد اعزام کرده ایم که با شرایط جدید، دریایی سرخ و کانال سوئز در این منطقه نیز حضور یافته و چند کشتی و نفت کش را در چند روز گذشته اسکورت کردیم.

خانزادی در ادامه به ورود عرصه خود کفایی و ساخت ناوشکن ، زیر دریایی و انواع شناورهای سطحی اشاره کرد و گفت: در بهمن ماه «ناوشکن دنا» به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

او افزود: در فضای تحریم که از ابتدای انقلاب علیه نیروهای مسلح آغاز شده از سال‌های گذشته ساخت ناوهای توپدار شروع شد. بعد تحت پروژه موج ساخت ناوشکن ها آغاز شد و تا کنون سه فروند از این ناوشکن ها ساخته شده است.  

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کار ساخت ناوشکن دماوند تمام شده و به آب انداخته شده است، تست های شناوری آن طی شده و در حال نصب تجهیزات روی آن هستیم. «دماوند» با یک فناوری جدید در حوزه پیشران و سلاح تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

دریادار خانزادی اضافه کرد: دماوند نسل جدید از شناور است که از سطح مقطع راداری، پایین تری برخوردار  بوده و چالاک تر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به الحاق ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش در سال گذشته، گفت: ناوشکن سهند سال گذشته به نیروی دریای ملحق شد و امروز ناوشکن سهند در حال آماده شدن برای ماموریت اقیانوسی است.  

او افزود: همه ناوشکن های نداجا به موشک های عمود پرتاب مجهز می شوند که این موشک ها توانایی انهدام حتی موشک های کروز را هم دارند.

دریادار خانزادی گفت: ناو «موج ۴» کار ساخت کاسه آن به پایان خواهید رسید ضمن آنکه امیدواریم ناوشکن تفتان در سال ۹۹ به نیروی دریایی ملحق شود.  

با افزود: زیر دریایی های کلاس غدیر به تسلیحات بومی و اژدرهای بومی والفجر مسلح شده اند و در تیراژ بالا در نیروی دریایی بکار گرفته می شوند. زیر دریایی کلاس فاتح که یک زیر دریایی نیمه سنگین است در اختیار نیروی دریایی است که امروز در ماموریت های نیروی دریایی از آن استفاده می شود.  

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: موضوع بعدی تسلیح زیر دریایی ها به موشک های زیر سطحی بود که سال گذشته این موشک تحت عنوان پروژه جاسک ۲ تست شد، البته این فناوری سال ها است که در اختیار  وزارت دفاع است اما ما دقیق ترین موشک را انتخاب کردیم که می تواند با دقت بالایی اهداف را مورد اصابت قرار دهد.  

دریادار خانزادی گفت: الحاق یک فرمت ناومین شکار، پهپاد سیمرغ با مداومت پرواز ۲۴ ساعته که توانایی حمل انواع سلاح را خواهد داشت و  به تجهیزات جنگ الکترونیک و دوربین های شناسایی مجهز است. همچنین هواپیماهای آموزشی جدید هم ساخته شده است که به یگان هوادریای نیروی دریایی ملحق خواهد شد.  

فرمانده نداجا با بیان اینکه کار ساخت ناوشکن سنگین از پروژه نگین از سال ۹۹ آغاز می شود، گفت: نسل جدیدی از زیردریایی فاتح نیز با رانش ویژه ساخته می شود که پنهانکاری آن را بالاتر می برد.

خانزادی با بیان اینکه شناور موج شش با تناژ بالا از نوع شناورهای تری ماران با سه بدنه خواهد بود، تاکید کرد: همچنین در ناوهای جدید از رادار چشم عقاب که یک رادار آرایه فازی و چهاروجهی ثابت است روی شناورها نصب می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه به تجهیزات جنگ الکترونیک خوبی دست پیدا کرده ایم، گفت: وسیله جدیدی که تاثیرات راهبردی برای نیروی دریایی دارد، پهپاد جدید دریا پایه است که توسط محققان نیروی دریایی ساخته شده و یک پهپاد عمود پرواز است. پهپادهای دریایی ویژگی های پیچیده ای دارند چون اهداف در دریا متحرک هستند و تکنیک های بسیار پیشرفته ای در این پهپاد بکار رفته است.

او در خصوص تهدید آمریکا در دریا، تصریح کرد: تا امروز با اقتداری که در نظام وجود داشته آمریکایی ها به هیچ عنوان جرات تهدید مستقیم نداشتند و اقدامات آنها بیشتر نیابتی به منظور اسجاد فضای نا امنی است.

دریادار خانزادی عنوان کرد: اخرین اقدامات تروریستی آنها علیه نفتکش‌های ایران در دریای سرخ اتفاق افتاد و امروز این امنیت را در دریای سرخ ایجاد کرده‌ایم که اگر آمریکایی ها دست از پا خطا کنند، سیلی محکمی دریافت خواهند کرد.

او در ادامه گفت: در آینده نزدیک در ناوگان جنوب کشور و در منطقه شمال اقیانوس هند با کشور‌های چین و روسیه رزمایشی را خواهیم داشت که طرح‌ریزی‌های عملیاتی آن تاکنون انجام شده و همچنین بلافاصله رزمایشی را با کشور‌های حاشیه اقیانوس هند موسوم به «آیونز» خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز