خبرگزاری کار ایران

صدور مجوز واگذاری اراضی لازم به منظور احداث پایگاه جاده ‌ای و مرکز آموزش تخصصی

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۰۴۲

با تصمیم وزیران عضو کمیسیون لوایح، واگذاری ۳۰ ساله اراضی لازم برای احداث پایگاه جاده ‌ای و مرکز آموزش تخصصی به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهرستان اسدآباد استان همدان تصویب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» وزیران عضو کمیسیون لوایح در جلسه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و به استناد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با واگذاری حق استفاده از (۳۵/ ۵۹۷۱) مترمربع از اراضی دو پلاک تجمیعی شهرستان اسدآباد استان همدان موسوم به بهراز به مدت ۳۰ سال به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای احداث پایگاه جاده ‌ای و مرکز آموزش تخصصی موافقت کردند.

مطابق این تصمیم، جمعیت هلال احمر مجاز است نسبت به احداث یا تکمیل بنا در محدوده یادشده اقدام نماید. این امر موجب مالکیت عرصه و اعیان برای جمعیت هلال احمر نبوده و در قبال مستحدثات مزبور صرفاً حق استفاده در دوره یادشده و در مهلت تمدیدی را دارد.

هم‌چنین، در صورت تغییر اهداف و موضوع فعالیت، حق استفاده یادشده ساقط و محدوده با مستحدثات به دولت اعاده می‌ گردد.

بر این اساس، واگذاری حق استفاده موضوع این تصویب‌نامه در مدت تعیین‌شده مشروط به حفظ حقوق مالکیت دولت و تداوم فعالیت با اهداف و وظایف جمعیت هلال احمر با تأیید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

هم‌چنین، نظارت بر اجرای طرح بر عهده سازمان جنگل ها بوده و تمدید حق استفاده یادشده برای دوره‌های بعدی با تأیید دستگاه ناظر، منوط به تصویب هیئت وزیران خواهد بود.

گفتنی است، پس از اجرای کامل طرح و اعلام سازمان جنگل ها، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به درج حق استفاده میزان تعیین شده در موعد مقرر با شرایط فوق در سند مالکیت، اقدام و مراتب را به اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز