خبرگزاری کار ایران

گودرزی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

اعلام ۱۷ مورد ابهام به گزارش کارشناسی پرونده نجفی/ حضور خانواده میترا استاد در جلسه فردا/ دلیل استعفای وکلای مقتول اعلام رضایت اولیای دم بود

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۸۷۷

وکیل شهردار پیشین تهران در خصوص برگزاری دادگاه روز چهارشنبه موکل خود گفت: ما ابهاماتی را به نظر کارشناسان وارد دانستیم و در هفده مورد بصورت کتبی به دادگاه اعلام کردیم و باید بصورت قانونی این موارد به کارشناسان مجددا ارجاع شده و نظر آنها اخذ می‌شد و در اختیار وکلا قرار می‌گرفت تا در دفاع از آنها تدارک ببینند؛ اما دادگاه وقت رسیدگی تعیین کرد به این معنا که این موارد ابهام به کارشناسان ابلاغ نشده است.

حمید گودرزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به برگزاری دادگاه محمدعلی نجفی در روز چهارشنبه در توضیح مواردی که قرار است در این دادگاه مطرح شود، گفت: جلسه دادگاهی که فردا تعیین شده به این لحاظ است که دیوان عالی کشور رای قبلی دادگاه را نقض کرده و نقایصی را مطرح کرده بود؛ طبق قانون باید آن نواقص رفع می‌شد و پس از آن دادگاه موظف بود تا دوباره زمان رسیدگی تعیین کرده و رای جدید صادر کند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز دادگاه مراتب را به تیم کارشناسی پزشکی قانونی و اسلحه شناسی ارجاع کرد که آنها هم اظهارنظر کردند. البته ما ابهاماتی را به نظر کارشناسان وارد دانستیم و در هفده مورد بصورت کتبی به دادگاه اعلام کردیم و باید بصورت قانونی این موارد به کارشناسان مجددا ارجاع شده و نظر آنها اخذ می‌شد و در اختیار وکلا قرار می‌گرفت تا در دفاع از آنها تدارک ببینند؛ اما دادگاه وقت رسیدگی تعیین کرد به این معنا که این موارد ابهام به کارشناسان ابلاغ نشده است. 

وی افزود: احتمال دارد که دادگاه بخواهد در جلسه دادرسی این ابهامات را به کارشناسان اعلام کند که البته به این علت که کارشناس یک نفر واحد نبوده و تیم کارشناسی نظر داده است تا حدی مشکل دارد چرا که اعضای کمیسیون باید برای پاسخ به ابهام باید با یکدیگر مشورت کنند و در جلسه این مشاوره آسان نیست. با این حال این شمایل دادگاه فردا است که در آن ابهامات وکلا مطرح می‌شود و بعد باید ببینیم دادگاه چه تصمیمی می‌گیرد؛‌ ختم رسیدگی اعلام می‌کند یا ابهامات ما را پذیرفته و از کارشناسان بخواهد که به ابهامات ما جواب دهند. 

وکیلی محمدعلی نجفی در بیان جزئیات برخی از این ابهامات گفت: برای مثال ما در این کمیسیون شش کارشناس داریم که پنج کارشناس نظر داده و نفر ششم نظرش را اعلام کرده و دادگاه هم از وی نخواسته تا نظرش را اعلام کند. مورد بعدی این است که کارشناسان پزشکی قانونی و اسلحه شناسی باید هر کدام جداگانه در حوزه تخصصی خود نظر بدهند اما از هر دو گروه یک نظر واحد اخذ شده است و این تداخل در صلاحیت کارشناسان است.

وی ادامه داد: مورد بعدی این است که گلوله‌ای که به لبه وان حمام خورده الان در زیر وان وجود دارد؛ اگر این گلوله بیرون آورده شود و روی آن آزمایش DNA صورت بگیرد مشخص می شود که آیا این گلوله به خانم استاد برخورد کرده است یا خیر که خودش می‌خواهد تئوری ما را مبنی بر اینکه شلیک به دست و شلیک به قفسه سینه دو شلیک جداگانه بوده را ثابت می‌کند. 

وی افزود: همچنین یک سوال این است که گلوله‌ای که به دست خورده و از نقطه‌ای خارج شده؛ مسیر حرکت خود را تغییر داده است یا خیر که اگر تغییر کرده باشد با توجه به اینکه زاویه‌دار و غی مستقیم به قفسه سینه خورده بحث کمانه کردن مطرح می‌شود. 

گودرزی تاکید کرد: می‌بینید که همه سوالات ما علمی و کارشناسی است و قصد گرفتن وقت دادگاه را نداریم. 

وی ادامه داد: هیات کارشناسی گفته است که خانم استاد به سمت عقب رفته و بعد از افتادن درون وان گلوله به وی شلیک شده در صورتیکه ما می‌گوییم این با صحنه تطبیق ندارد چرا که در داخل وان خون زیادی وجود ندارد و خون عمده کف حمام ریخته است. این نشان می‌دهد گلوله در بیرون وان به دست خورده و گلوله از بالا بعد خوردن به دیوار کمانه کرده و کج به قفسه سینه خورده و موجب خون‌ریزی داخلی شده است. ما هفده مورد داریم که همه در تصمیم ماهوی تاثیر زیادی خواهد داشت. 

وی افزود: ما دوهفته قبل این ایرادات را به دادگاه تحویل دادیم و توقع داشتیم رئیس دادگاه اینها را به کارشناسان ابلاغ کند و بعد رفع ابهام دادگاه تشکیل شود؛ البته کارشناسان به دادگاه دعوت شده‌اند و قطعا ابهامات ما در دادگاه مطرح می‌شود. 

گودرزی در پاسخ به این سوال که مطلع هستید وکلای مقتول به چه علت استعفا داده‌اند، گفت: مساله این است که خانواده محترم استاد اعلام رضایت کرده‌اند و گذشت آنها صورت جلسه شده است. وقتی اولیای دم رضایت می‌دهند از طرفین دعوی خارج می‌شوند. خانواده استاد دعوت شده‌اند در جلسه حضور پیدا کنند که شاید دادگاه سوالاتی داشته باشد اما دیگر اینجا بحث شکایت مطرح نیست. خانواده هم نمی‌خواستند در این دادگاه حضور پیدا کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز